19 august 2017

Supa de pui cu lapte de cocos si ghimbir


Incepand cu luna august, provocarea  Weekend cu spor  a suferit o mica "actualizare"
Participantele pot gati optional o reteta de suflet pe care gazda provocarii din luna respectiva o propune (in afara celor trei categorii din care fiecare participant/participanta  alege una sau mai mute retete).

In aceasta luna Lulu ne-a propus supa de pui cu lapte de cocos, o reteta care pentru mine a fost chiar o provocare. Ador sa experimentez lucruri noi! Nu am mai folosit niciodata lapte de cocos si nu am stat prea mult pe ganduri. 

Am folosit: 

- 1 bucata piept de pui 
- 1 ardei gras rosu
- 1 conserva lapte de cocos (400 g)
- sare
- 1 lingura vegeta (1 cub concentrat de pui)
- 1 lingura ghimbir ras
- zeama de lamaie
- 4 linguri ulei de masline
- 6 fire ciboulette

In primul rand am facut o adunare generala cu toate ingredientele. 


Am curatat ghimbirul si l-am dat pe razatoare, am spalat ardeiul si l-am tocat bucati/cuburi putin mai mari. 

Intr-o cratita antiaderenta am pus aproximativ doua linguri de ulei de masline. Am adaugat ardeiul, ghimbirul si foarte putina sare.


 Am lasat sa se caleasca putin si apoi am adaugat laptele de cocos si aproximativ 200 ml apa fierbinte in care am dizolvat vegeta. Tot acum am adaugat si fasiile de piept de pui.



Am adus totul la punctul de fierbere si din momentul acela am lasat sa fiarba la foc molcom aproximativ 25 de minute.
Intre timp am pregatit ceapa ciboulette si lamaia.


Mai departe... ce sa mai spun? Deja totul este istorie....

Am pus in farfurie sa se raceasca, am adaugat putina zeama de lamaie si cateva picaturi de ulei de masline.  Si... am ratat locul la masa la prima farfurie pe motiv ca: "miroase si arata prea bine" 😋😋😋
- Helou!!!!! Ma bucur sa aud asta, dar vreau sa gust si eu!!!
(cred ca ati inteles ideea) 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- daca in timpul fierberii supa scade "alarmant" de mult, se poate completa cu apa fierbinte
- din cantitatile de mai sus rezulta 3 portii generoase.
- supa este foarte consistenta



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu