30 septembrie 2017

Prajitura Snikers


In luna septembrie, gazda provocarii "Weekend cu spor" este Cristina Iuliana Pana.
Cristina ne-a propus sa pregatim o reteta din urmatoarele categorii: aperitive, salate, dulciuri, iar reteta de suflet este prajitura Snickers.
Am de mult timp pe lista aceasta prajitura si cand am vazut propunerea Cristinei am stiut ca a venit momentul sa o fac. Am citit de mai multe ori reteta si mi-am dat seama ca nu-i chiar un subiect tabu. Am inceput sa adun" cele necesare.
  Am facut mici modificari in ceea ce priveste cantitatile. 

Am folosit: 

- 9 albusuri 
- 250 g zahar tos
- 250 g nuca macinata
- 100 g faina
- 1 plic praf de copt
- 1 praf de sare
- 1 plic zahar vanilinat

Pentru glazura de ciocolata alba:  

- 200 g ciocolata alba
- 4 linguri ulei

Pentru crema caramel: 

- 180 g zahar
- 9 galbenusuri
- 250 g unt la temperatura camerei
- 140 g zahar
- esenta de vanilie
- 1 praf sare
- 250 g alune (crude)

Pentru glazura de ciocolata:

- 200 g ciocolata cu lapte
- 30 g unt
- 3 linguri de lapte

Prima data am facut blatul.
 Am separat albusurile de galbenusuri. Am mixat albusurile cu zaharul si zaharul vanilinat pana cand acestea au devenit o spuma tare. Am adaugat apoi pe rand nuca macinata si faina amestecata cu praful de copt.



Am incorporat bine faina si nuca cu ajutorul unui tel si apoi am turnat compozitia rezultata intr-o tava tapetata cu hartie de copt (cu dimensiuni 23/32 cm). Am nivelat compozitia si am copt blatul la foc potrivit timp de 25 minute.



L-am rasturnat pe un gratar si am asteptat sa se raceasca.


Cand blatul a fost complet rece am pregatit glazura din ciocolata alba. Am pus ciocolata si uleiul intr-o cratita si am topit-o la bain marie. Am turnat ciocolata peste blat, am nivelat-o si am pus totul la frigider.  



Pana cand s-a intarit ciocolata eu nu am stat chiar degeaba... am prajit alunele. 😉


Am pregatit crema caramel. 

Am mixat cele 9 galbenusuri cu 140 g zahar pana cand s-au albit si zaharul s-a topit.

Am topit 180 g zahar la foc mic avand grija sa nu se arda si sa devina amar.


Am adaugat 250 g unt (la temperatura camerei) si am amestecat pana cand s-a topit tot zaharul...


... apoi am adaugat amestecul de galbenusuri si zahar.


Am fiert compozitia aproximativ 5 minute amestecand continuu (destul de energic). Atentie! Are tendinta de a se prinde/arde de peretii vasului. 
La final arata asa:


Am adaugat alunele, esenta de vanilie si un praf de sare. Am amestecat bine totul si am lasat/o sa se raceasca. Din cand in cand am amestecat in ea. In felul acesta se raceste mai repede.



Este foarte important ca aceasta crema sa fie rece cand se pune peste ciocolata alba. Daca este calduta ciocolata se topeste si se intrepatrund sau chiar aluneca de pe blat.
Tava cu prajitura trebuie sa stea iar in frigider ca sa se intareasca.
Din lipsa de timp, eu nu am mai putut astepta vreo 10 minute si am pus crema caramel peste ciocolata fara ca aceasta sa fie racita chiar de tot. Motiv pentru care, cat a stat la frigider  alunecat putin, dar nu-i chiar o tragedie 😉




Cand a fost rece am pregatit glazura de ciocolata.
Am pus intr-o cratita ciocolata, untul si laptele si am omogenizat totul la bain marie. Am lasat glazura sa se racoreasca cateva minute si am turnat-o peste crema caramel.



Am lasat prajitura in frigider pana a doua zi cand am taiat cateva bucati. Pofta si nerabdarea si-au spus cuvantul asupra esteticului dar nu si asupra gustului







  



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- este o prajitura foarte gustoasa si consistenta
- sunt cativa timpi morti in pregatirea ei, dar la final nu am putut spune decat ca a meritat




2 comentarii:

  1. Felicitari. Minunant ti-a iesit, cred ca e timpul sa o repet si eu. Multumesc! :-*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Cristina! Este minunata!!!! Deja am inceput sa adun iar ingredientele.... curand o voi repeta!!! :)
      Multumesc pentru reteta!

      Ștergere