22 octombrie 2017

Dulceata din gogonele


De-a lungul timpului am pregatit de multe ori aceasta dulceata, dar abia acum i-a venit randul sa o postez. De data aceasta am pregatit doar cateva borcanele pentru ca deja am camara cam plina cu "borcane dulci"

Pentru aceasta dulceata folosesc de obicei zahar cam jumatate din cantitatea de gogonele curatate de miez si seminte.

Am folosit:

- 1.700 kg gogonele curatate si taiate bucati
- 800 g zahar tos
- 1/2 baton vanilie
- 1 baton scortisoara
- sucul de la 2 lamai
- 1 lamaie taiata felii
- 5 cuisoare
- 1 bucata anason
- 1 lingurita ghimbir proaspat, tocat marunt

Am inceput prin a spala gogonelele. Le-am taiat apoi in doua si am scos semintele si partea moale din interior.



Le-am taiat bucati, am stors zeama din doua lamai si am turnat-o peste ele. Am taiat felii cea de-a treia lamaie si am pus-o in cratita cu gogonelele


Le-am lasat sa se odihneasca astfel aproximativ 30 de minute si apoi am adaugat  batonul de scortisoara, batonul de vanilie, cuisoarele, anason stelat, ghimbirul tocat marunt. si zaharul.


Am amestecat bine si apoi am pus dulceata sa fiarba pentru 15 minute din momentul in care a inceput sa fiarba (la fel ca la dulceata de dovlecel, dulceata de capsuni....)
Am lasat-o sa se raceasca complet (vreo 3 ore) si apoi am pus-o sa fiarba pentru alte 15 minute din momentul in care a inceput sa fiarba.
Am lasat-o iarasi sa se raceasca - de data aceasta pana a doua zi (pentru ca era prea tarziu ca sa o finalizez in acea seara)

A doua zi am pus dulceata iar la fiert pentru alte 15 minute din momentul in care a inceput sa fiarba.
De data aceasta am amestecat in ea mereu si dupa aproximativ 10 minute am testa-o punand putina dulceata pe o farfurie. 


Am inclinat farfuria dupa doar cateva minute si  avea aderenta destul de buna, deci cand a expirat cea de-a treia etapa de 15 minute am oprit focul. Am lasat dulceata sa se racoreaca putin si apoi am pus-o in borcane, impreuna cu feliile de lamaie. Am intors borcanele pe capac pentru aproximativ 30 de minute si apoi le-am lasat sa se raceasca complet in bucatarie.



Din cantitatile de mai sus au rezultat 4 borcane de 370 ml si o portie generoasa pentru degustat. 

Este foarte aromata si parfumata.

  



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 



Nota personala:

- dupa prima etapa de fierbere am inlaturat cuisoarele.Pentru mine aroma lor este foarte puternica;

- inainte de a pune dulceata in borcane am inlaturat si batonul de scortisoara, batonul de vanilie si bucatile de anason. Toate aceste condimente trebuiau puse intr-un infuzor, dar eu ....am uitat.... pur si simplu le-am pus in cratita - fara sa gandesc 😇


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu