28 august 2018

Prajitura cu mere si crema de vanilie


Este o prajitura care se face foarte usor si este foarte, foarte gustoasa. 

Am folosit:

Pentru blat:

- 6 oua
- 180 g zahar
- 150 g faina
- 1/2 plic praf de copt

Pentru stratul de mere:

- 1 kg mere
- 100 g zahar
- 100 ml vin alb demi dulce
- 1 lingurita scortisoara (rasa)
- 1 cub unt (aprox. 25 - 30 g)

Pentru crema de vanilie:

- 2 plicuri budinca de vanilie
- 500 ml lapte
- 5 linguri zahar
- 100 g unt cu 82% grasime
- 2 linguri zahar pudra
- 200 ml smantana pentru frisca

Glazura:

- 100 g ciocolata cu lapte
- 2 linguri lapte
- 1 lingurita unt

In primul rand am pregatit budinca de vanilie. Am amestecat continutul celor doua plicuri cu 5 linguri de zahar si cateva linguri de lapte din cantitatea de 500 ml. Diferenta de lapte am pus-o la fiert, la foc mic. Am adaugat amestecul cu praf de budinca si am fiert totul pana cand s-a ingrosat, amestecand continuu. Cand a fost fiarta, am luat cratita de pe foc si am acoperit-o cu folie alimentara, in contact direct cu budinca. Procedez astfel ca sa nu faca pojghita/crusta desupra.
Intr-un castron am mixat untul (aflat la temperatura camerei) cu zaharul pudra. Cand budica a fost complet rece, am incorporat-o putin cate putin in untul indulcit.



Am adaugat si incorporat apoi frisca batuta si am dat crema la rece.


Intre timp am curatat merele, le-am taia felii si le-am presarat cu scortisoara.


Am caramelizat zaharul fiind atenta sa nu-l ard, am luat cratita de pe foc si am adaugat vinul. Am readus cratita pe foc si in cateva minute zaharul a fost topit.  Am adaugat merele si le-am lasat sa fiarba/caleasca cateva minute.

Am tapetat cu hartie de copt o tava dreptungiuara, am uns-o cu unt si am turnat merele.
 Le-am nivelat apasandu-le usor cu o spatula.  (tava 25/35 cm)




Pentru blat: 
Am mixat ouale intregi pana si-au dublat volumul (vreo 10 minuute), apoi am daugat zaharul pe rand. Am adaugat apoi faina cernuta si amestecata cu praful de copt. 
Am incorporat totul cu ajutorul unui tel


Am turnat compozitia de blat peste merele din tava....



...am nivelat si am bagat tava in cuptor pana cand blatul a fost copt



Cand a fost copt am lasat prajitura sa se raceasca de tot si apoi am rasturnat-o pe un platou din carton...


... am indepartat hartia de copt care a fost in tava....



Am pus crema de vanilie peste blatul cu mere, am nivelat si apoi am pregatit glazura.


Am topit la baie de abur ciocolata si untul in 2 linguri de lapte. Am omogenizat si am lasat-o sa se racoreasca pana cand am pregatit un posh. 
A rezultat.... ce se vede.... dar cred ca mai important este gustul  😍😍





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- este o prajitura care se pregateste foarte simplu, dar sunt cativa timpi de asteptare

- din punctul meu de vedere este o prajitura in care se imbina fooooarte bine gustul acrisor al merelor cu scortisoara cu vanilia si ciocolata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu