10 august 2018

Salata din dovlecel copt


Desi pe vremuri pregateam aceasta salata destul de des,
 in ultima vreme am cam uitat de ea...


Am folosit:

- 2 dovlecei de marime potrivita
- jumatate de ceapa de marime medie
- 2 catei de usturoi
- maioneza + 2 linguri smantana
- 1/2 legatura marar
- sare si piper
- zeama de lamaie (dupa gust)
- ulei de masline

Am spalat dovleceii si apoi i-am taiat in doua pe lungime si apoi pe latime. Am scos miezul.
Am asezat bucatile de dovlecei intr-o tava tapetata cu hartie de copt si i-am presarat cu sare si cu putin ulei de masline.


I-am copt aproximativ 40 minute si apoi i-am curatat de coaja. Aceasta s-a desprins usor.


Dupa ce s-au racit i-am taiat cubulete mici, dar la fel de bine puteam sa folosesc blenderul pentru a obtine o pasta.


Am tocat fin ceapa si usturoiul. Am facut o adunare generala, la care am invitat si mararul, sarea si piperul 😄


Am amestecat maioneza (dupa gust) cu 2 linguri de smantana si am omogenizat totul. 
Am dres gustul de sare si am adaugat zeama de lamaie.

Am lasat salata aproximativ 1 ora la rece si apoi am mancat cu mareeeeee, mareeee pofta! 😍





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- salata se poate pregati si cu dovlecel fiert, In aceasta situatie, bucatile/cuburile se transfera din apa fierbinte in apa foarte rece (eventual cu cuburi de gheata) pentru a opri brusc gatirea si  a-si pastra textura. Apoi se scurge foarte bine.

2 comentarii: