2 martie 2015

Dulceata de pepene portocaliu

 
  
Pentru aceasta dulceata am primit indicatii precise de la Iolanda Koch. La fel ca si ea si reteta ii destul de rebela. Am vazut dulceata asta la ea si am rugat-o sa/mi spuna "ce si cum" , iar raspunsul nu a intarziat sa apara. Citez: "Helena, pun putin mai incolo. In caz ca intarzi - cureti pepenii de coaja, si seminte, tai cubulete (cam cat zaharul cubic), pui intr-un vas si presari zahar deasupra. Acuma vezi si tu, daca pepenele este dulce si aromat, pui mai putin zahar, daca nu, pui mai mult. Eu am facut la ochi, nu prea fac dupa reteta exacta. Lasi cateva ore (2 sau 3 ore) sa se topeasca zaharul si sa lase putina zeama. Pui la fiert. Cand scade si e mai groasa (stii procedeul ) stingi focul. Poti pune si putina zeama de lamaie sau o felie de lamaie (lime) sa fiarba cu pepenii. Atat! Nu am pus deloc apa!! Pupic."

Deci este clar, da? :)))))
Eu m-am conformat :) 

Aici sunt cubuletele de pepene


Bucatile de pepene cu zahar.


Dupa aproximativ 2 ore s-a topit tot zaharul :)


Dupa ce a fiert aprox 45 de minute am pus o felie de lamaie si zeama de la restul de lamaie (oare o fi zis Iolanda sa fac asta?  :hmmm: )


Si a mai fiert, si a mai fiert.... si la un moment dat a cam inceput sa bolboroseasca.... atunci m-am gandit ca ar fi cazul sa o verific.... :)  si da, a fost numai buna de pus in borcane  :)





Aceasta ii o reteta facuta ochio-metric si a iesit foarte, foarte bine, 

DAR data viitoare voi cantari pepenele si zaharul :) 


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 




4 comentarii:

  1. Clar, scurt si concis! De ce sa ne pierdem in amanunte daca nu este necesar? :))))))

    RăspundețiȘtergere
  2. am gasit reteta asta exact cand ma gandeam ca piata este plina de pepeni din astia si trebuie sa fac dulceata din ei ca-mi plac foarte mult,numai ca nu eram sigur ca se poate
    multumesc doamnelor!

    RăspundețiȘtergere