10 mai 2015

Tort cu crema de zahar ars


Acest tort a fost programat cu mult timp in urma, dar din diferite motive.... abia acum i-a venit randul :)  Voiam ceva cu frisca.... ornat pompos - dar pofta a fost atat de mare... si nu am mai avut rabdare pentru detalii.

Asadar, simplu - dar gustos nevoie mare!!! :) 

Pentru crema am folosit: 

- 8 oua
- 1 litru lapte
- 100 g zahar pentru ars
- 200 g zahar

Pentru blat am folosit: 

- 3 oua
- 90 g zahar
- 90 g faina
- 1 plic zahar vanilinat

Am inceput prin a topi/arde 100 g de zahar in vasul de yena. (Am pus zaharul in vas, iar pe flacara aragazului data la mic - am pus un gratar. Am asezat vasul si am supravegheat cu atentie caramelizarea lui). Am rotit vasul astfel incat zaharul ars sa se prinda de peretii vasului.


Am lasat sa se raceasca si intre timp am mixat ouale cu zaharul pana cand acesta s-a topit. Am adaugat apoi laptele.


Am transferat amestecul de oua si lapte in vasul de yena - pe care l-am pus in alt vas cu apa.


 Am pus atata apa in vasul de jos - cat sa nu ajunga fundul celui de sus. Am bagat totul la cuptor - la foc potrivit pana cand s-a inchegat si s-a rumenit usor pe deasupra


Intre timp am facut blatul. Am mixat ouale intregi plus zaharul si zaharul vanilinat - aproximativ 15 minute. Am scos mixerul si cu ajutorului unui tel am incorporat faina cernuta.
Am scos crema din cuptor si am turnat blatul peste ea. Am mai lasat totul in cuptor aproximativ 10 minute. Am facut testul cu scobitoarea. 10 minute au fost suficiente ... de data aceasta :) 


Am lasat prajitura sa se raceasca si "sa se aseze" pana a doua zi cand am intors-o pe o tava



Acum.... a venit momentul delicat.... taiem si mancam sau mai asteptam jumatate de ora frisca???
Votul a fost unanim: mancam!!! :) si.... am mancat :) 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu