7 septembrie 2015

Gogosari umpluti cu varza tocata


Metodele de pastrare si conservare a legumelor si fructelor sunt numeroare. Uscarea si murarea lor sunt metode cunoscute din timpurile cele mai vechi. Odata cu trecerea timpului, datorita tehnicii moderne s-a reusit trecerea treptata de la uscrea acestora - la fabricarea conservelor sau congelarea alimentelor.
Luna septembrie este luna cea mai bogata a anului si toate gospodinele doresc sa imbogateasca lista de bucate din timpul iernii cu cat mai multe conserve - compoturi, muraturi, zacusca, dulceata si gem de toate felurile....

Aceasta este una dintre retetele cu care particip cu mare placere la provocarea lunii septembrie, gazduita de Liliana Toma -  "Toamna si darurile ei" in cadrul proiectului "Traditie si gastronomie romaneasca" - lansat de Gina Bradea.

Cantitatile sunt in functie de cat vrea fiecare sa faca.... foarte aproximative. Eu am umplut un borcan de 3 litri cu 16 gogosari... unii mai maricei, unii potriviti... iar varza.... cred ca au fost aproape 3 kg...

Pentru saramura am avut nevoie de:
- 1 1/2 litri apa
- 1/2 litri otet
- 1 lingura sare pentru muraturi
- 12 linguri zahar (eu am pus doar 8)
- 100 ml ulei (eu am pus doar vreo 50 ml)
- foi dafin, piper

Deci: am tocat varza, am presarat-o cu sare, piper, cimbru si foi de dafin...


Am "framantat-o" cu mana pana cand varza s-a facut putin moale si apoi am acoperit vasul cu un prosop curat si am lasat-o pana a doua zi...


A doua zi arata asa :)


A doua zi am spalat gogosarii si i-am curatat de cotor si toate semintele... I-am oparit usor in zeama de saramura (fiertura de apa, otet....)


Am umplut gogosarii cu varza tocata si am presat putin, dar cu grija sa nu crape gogosarul :)


I-am asezat cat de bine m-am priceput in borcan si am intercalat printre ei si niste frunze de telina. Apoi am turnat peste ei saramura ramasa de la oparitul gogosarilor.


Am pus capacul, dar nu l-am inchis chiar de tot si am pus borcanul intr-un castron.... a fermentat un pic timp de cateva zile. Am strans capacul si am dus apoi borcanul in camara ....

Atasez o poza din anii trecuti - cu gogosarii deja murati. 


Sunt o muratura care noua ne place foarte mult. 
Abia daca apuca uneori Craciunul :) 


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu