22 august 2016

Pilaf grecesc


In luna august, gazda provocarii "Weekend cu spor" este Oana Durican. Ne-a invitat sa gatim din categoriile: salate, retete internationale si felul doi.  Din lista lunga pe care am facut-o cutreierand pe blogul ei,  pana acum am reusit sa gatesc doar "Pepperonata cu piept de pui" si acum acest pilaf grecesc- tot din categoria retete internationale.

Am folosit: 

- 2 pulpe si 2 aripi de pui
- 200 g orez cu bob mare
- 2 cepe de marime potrivita
- ciuperci (ghebe din congelator)
- 3 rosii
- 5 linguri ulei de floarea soarelui
- sare, piper
- patrunjel verde
- putin unt

Am spalat orezul in mai multe ape si apoi l-am lasat la imnuiat in apa calduta.

Simplu ca buna ziua! Eu am schimbat putin "procesul tehnologic". Am curatat si spalat pulpele si aripile. Le-am asezonat cu sare si piper si apoi le-am pus in uleiul incins ca sa capete un pic de culoare.



Intre timp am curatat, spalat si tocat ceapa.


Am scos carnea din cratita si in sosul format am adaugat ceapa. Am adaugat si cateva linguri de apa.


Cand ceapa s-a inmuiat am adaugat rosiile curatate de coaja si ghebele taiat direct din bucata de ciuperci inghetate.



Am amestecat si le-am lasat pe foc pana cand zeama lasata de rosii a scazut.


In forma de yena unsa cu unt am asezat in mijloc pulpele si aripile, in mijloc amestecul de ciuperci cu ceapa si rosii si pe margini orezul scurs.


Am adaugat apa calda cat sa treaca peste ingredientele solide, am mai presarat putina sare si am bagat forma la cuptor pentru aproximativ o ora


Dupa aproximativ 30 de minute am completat cu apa calda. 
La sfarsit am presarat frunze de patrunjel tocat. 
Yamiiiii!!!!




Noi am mancat cu salata de castraveti, usturoi si marar. 
Data viitoare am in plan sa pun alaturi o salata de ardei copt....







Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 














2 comentarii:

  1. L-ai facut mult mai bogat si mai bun ca mine! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eiiii, nu cu mult mai bogat... Vasi a mancat numai orez... a zis ca/i mai bun decat carnea :)))))

      Ștergere