5 noiembrie 2018

Prajitura cu ness


Nu exagerez deloc cand spun ca ador prajitura cu cafea - de oricare ar fi ea. 
Am notat in urma cu mai mult timp aceasta reteta si desi am pregatit-o de ceva vreme - abia acum am reusit sa o postez.

Am folosit:

Pentru blat:

- 7 oua
- 200 g zahar
- 3 linguri de ness
- 7 linguri apa fiarta
- 1 plic praf de copt
- 230 g faina
- un praf sare

Penru crema:

- 3 oua
- 200 g zahar
- 3 linguri ness
- 250 g unt

- 100 g nuci prajite

Prima data am facut crema.  Am mixat ouale intregi cu zahar si apoi am adaugat ness-ul. Am pus compozitia pe baie de abur pana s-a ingrosat apoi am lasat-o sa se raceasca. Am spumat untul si am incorporat in el, pe rand, crema complet rece. 


A rezultat o crema extrem de fina si gustoasa.


Pentru blat: am mixat galbenusurile cu jumatate din cantitatea de zahar pana cand au devenit spumoase. Am adaugat apoi ness-ul dizolvat in apa fierbinte. Am continuat sa mixez  cateva minute.
Separat am mixat albusurile impreuna cu praful de sare si cealalata jumatate din cantitatea de zahar (100 g) pana cand am obtinut o spuma tare si lucioasa.  
Am unit cele doua compozitii si apoi am adaugat faina cernuta si amestecata cu praful de copt.


Am turnat compozitia rezultata in tava (23/32 cm) tapetat cu hartie de copt si am copt blatul aproximativ 20 de minute la foc potrivit.


Pana cand s-a racit blatul, am prajit samburii de nuca.


Am taiat blatul si au rezultat trei foi pufoase 


Am impartit si crema in 3 parti relativ egale si am montat prajitura. Ultimul strat a fost de crema si peste ea am presarat cat am putut de uniform samburii de nuca prajiti.



Am pus prajitura la frigider pentru cateva ore si apoi am taiat cateva bucati .... - pofta mare....am avut 😍😍😍





Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- a doua zi prajitura se taie mai frumos si este mai gustoasa


2 comentarii: