5 noiembrie 2018

Prajitura SPARTAK


Prima data am vazut pe internet aceasta reteta de prajitura sub forma de tort si mi-a atras atentia. Arata grozav si mi-am inchipui ca trebuie sa fie foarte buna. 
Ulterior, cand m-am documentat mai bine - am mai aflat ca este o prajitura foarte populara in Rusia. Cum din zona respectiva nu cred ca am ceva pe blog... mi-am zis ca trebuie neaparat sa o fac 😍😍😍

Am folosit:

Pentru foi:

- 350 g faina
- 20 g cacao
- 90 g miere
- 150 g zahar tos
- 1 ou
- 2 linguri lapte
- 50 g unt
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu

Pentru crema:

- 500 ml lapte
- 3 oua
- 60 g faina
- 20 g amidon
- 120 g zahar tos
- 200 g unt la temperatura camerei
- 2 linguri extract de vanile

Pentru glazura de cacao:

- 70 g zahar tos
- 20 g cacao
- 35 ml apa
- 20 g unt

Pentru foi: am pus intr-un bol metalic mierea, untul, oul, laptele, zaharul si bicarbonatul.
 Le-am pus pe foc amestecand constant pana cand si-au dublat volumul. Am luat vasul de pe foc si am adaugat faina amestecata cu cacao. Am amestecat si framantat aluatul pana cand s-au omogenzat ingredientele.
L-am impartit in patru si am intins foile direct pe hartie de copt.
Tava pe care am folosit-o eu are dimensiunile de 23/32 cm. 


Le-am copt aproximativ 8 minute la temperatura medie. 
Am indepartat hartia de copt cu grija (sunt casante) cand au fost reci complet.


Pentru crema am pus laptele sa se infierbante. Intr-un bol metalic am pus ouale si zaharul si am amestecat bine, Am adaugat apoi faina si amidonul. Am incorporat bine si am adaugat pe rand laptele fierbinte. Am pus vasul pe foc si am amestecat continuu pana cand s-a ingrosat.  Am luat-o de pe foc si am acoperit-o cu  folie alimentara in contact direct cu ea. Cand a fost complet rece am incorporat esenta de vanilie si untul spumat. A rezultat o crema foarte fina si gustoasa.



Am impartit crema in trei parti relativ egale si am montat prajitura.



Am pus-o pentru cateva ore in frigider cu o greutate peste ea. 
Apoi am facut glazura. Am pus intr-o craticioara mica apa si zaharul si le-am fiert aproximativ 3 minute. Am luat vasul de pe foc si am adaugat cacao cernuta, am omogenizat si apoi am adaugat untul. Am omogenizat si am turnat glazura peste prajitura rece.


 Am mai lasat-o putin la rece si apoi am taiat cateva bucati ca sa degustam. 
Este minunata! 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu