5 martie 2019

Mucenici - de post


Dupa mucenicii moldovenesti si multe critici 😇, am hotarat sa fac si mucenici de post. Desigur, nici de data aceasta nu am facut 44 de bucati cum cere traditia... am facut cati au iesit din cantitatile de mai jos. Desigur, daca va place reteta, puteti sa o dublati pentru a obtine mai multe bucati sau/si sa-i faceti mai mici.... Chestie de gust... 😜

Am folosit:

- 700 g faina (aproximativ)
- 400 ml apa
- 130 ml ulei
- 130 g zahar tos
- un praf sare
- 2 pliculete vanilie
- coaja de lamaie si portocala
- 42 g drojdie proaspata

Am mai avut nevoie de:

- miere de albine
- nuca macinata

In stilul meu... si de aceasta data am facut aluatul cu ajutorul masinii de paine 😇
Am pus in cuva ei apa, uleiul, sarea, zaharul, aromele, faina si drojdia activata cu putin zahar si faina.


Am setat programul pentru framantare.  Cand aluatul a fost gata l-am scos intr-un castron ca sa poata creste in voie.


L-am lasat sa creasca pana si-a dublat volumul.


Am impartit aluatul in parti cat mai egale, le-am dat forma rotunda si le-am lasat sa se mai odihneasca cateva minute.


Apoi  am format mucenicii: am luat fiecare bucata de aluat si am transformat-o intr-un rulou, iar apoi l-am modelat in forma literei "S" intors, asa... mai stilizat 😜


I-am acoperit cu folie alimentara si i-am lasat sa creasca aproximativ 25 de minute.
  

I-am pus la copt in cuptorul preincins la 180 grade pentru aproximativ ....30 minute - asta depinde de fiecare cuptor.


Dupa cum se vede, in cuptor au crescut si mai mult, practic s-au cam unit intre ei 
I-am lasat sa se racoreasca putin si i-am uns cu miere de albine si i-am presarat cu nuca macinata



  


Nu pot descrie mirosul suuuuuper apetisant care s-a furisat din cuptor in bucatarie. 😜

Sunt foarte pufosi si foarte gustosi. Pozele spun mai mult decat cuvintele mele. 


 

La prima strigare....o parte au disparut ca prin farmec... 😃


A doua zi, textura aluatului este putin altfel, dar sunt foarte pufosi si la fel de gustosi. 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Nota personala:

- Nu as schimba nimic la aceasta reteta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu