5 martie 2019

Melci cu cas de oaie sau branza telemea


Acest melci cu branza sunt o gustare minunata, foarte potrivita pentru pachetul de la serviciu sau de la scoala.... Se pregatesc foarte simplu si destul de repede.

Am folosit:

- 250 - 300 ml lapte caldut
- 600 g faina alba tip 650
- 20 g zahar tos

- 15 g drojdie proaspata

- 50 ml ulei
- 1/2 lingurita sare


Am mai avut nevoie de:

- cas de oaie usor sarat si foarte bine scurs
- 2 oua

- 1 ou pentru uns
- seminte de susan

Am facut aluatul cu ajutorul masinii de paine. In cuva ei am pus laptele, uleiul, sarea, zaharul si apoi faina si drojdia.
Am  selectat programul pentru framantare si crestere. 

 Intre timp am razuit casul si l-am amestecat cu cele doua batute.



Cand aluatul a fost gata, l-am scos pe masa de lucru si l-am intins in forma dreptunghiulara. 


Foaia de aluat a avut grosimea de aproximativ 5 mm. 
Peste ea am pus casul amestecat cu ou si apoi am format o rulada pe care am taiat-o bucati groase de 2.5 - 3 cm.


Am asezat melcii astfel formati in tava tapetata cu hartie de copt. II pun cu distanta mai mare intre ei atunci cand vreau sa ramana individuali, sa nu se lipeasca unii de altii... si cand nu-mi pasa de asta ii pun mai ingramaditi 😉😉😉, dar tot cu spatiu intre ei pentru ca in faza care urmeaza - ei vor creste si vor mai creste putin si in cuptor




Asadar... i-am acoperit cu folie alimentara si i-am lasat sa creasca aproximativ 20  minute.


Inainte de a-i baga la cuptor i-am uns cu ou si am presarat cu seminte de susan.



I-am copt aproximativ 30 de minute la foc potrivit (180 grade). 







Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- reci sau calzi, sunt minunati alaturi de o cana cu lapte
- recomand pregatirea retetei doar cu branza/cas bine scurs (a)
-am pregatit acesti melci de mai multe ori si in postare sunt poze de la cel putin doua ture.... sper ca nu deranjeaza 😌

2 comentarii:

  1. Arata foarte fain!!!! Am notat reteta si am s-o incerc cat mai curand! Mai ai retete de genul asta? Adica asa cu umplutura sarata?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Daiana!
      Da mai am ceva asemanator.... cand ai timp - poti sa arunci o privire :)
      - Batoanele cu branza si susan - ca la piata - sunt foarte asemanatoare http://leniass.blogspot.com/2016/04/batoane-cu-branza-si-susan-ca-la-piata.html
      - Paine bulgareasca - cu cas de oaie http://leniass.blogspot.com/2017/10/placinta-bulgareasca-cu-cas-de-oaie.html

      Ștergere