13 mai 2020

Placinta frageda cu mere sau dovleac


Pentru aceasta placinta frageda si aromata cu mere am folosit urmatoarele:

- 200 g untura
- 600 g faina
- 100 g zahar
- 2 oua
- 150 ml smantana
- 1 praf sare
- 1 plic praf de copt
- coaja de lamaie

Am mai folosit:

- continutul a doua borcane de 720 ml cu mere calite
- 3 linguri de zahar
- 1 lingurita praf de scortisoara
- 4 linguri gris

De aceasta data, merele mele au fost pregatite din toamna, dar daca nu am - curat aproximativ 1.5 kg mere, le calesc, adaug putin zahar si comedimente. Le las sa se raceasca si apoi adaug cateva linguri de gris ca sa absoarba din sucul lasat de mere.


Pentru aluat am amestecat faina cu zaharul si untura pana cand am obtinut un aluat nisipos. Apoi am adaugat ouale, smantana, sarea, praful de copt si  1 lingurita cu varf de coaja de lamaie (eu am avut coaja de lamaie pastrata la borcan cu zahar)

Am framantat pana am obtinut un aluat omogen, l-am infoliat si l-am lasat la rece aproximativ 40 minute. 


Apoi l-am impartit in doua partie relativ egale. Am intins o foaie direct pe hartia de copt (cu ajutorul unei folii alimentare) si am aranjat-o frumos in tava, astfel incat marginile sa fie ridicate putin pe peretii tavii cu dimensiunile 25/35 cm. 


Am turnat compozitia cu mere si am nivelat.
Intre timp mi-a venit ideea ca din aluatul ramas sa nu fac o foaie ci sa-l decupez sub forma de flori si astfel sa alcatuiesc partea de sus (foaia) a placintii 😘. 






Am copt placinta la aprox 180 de grade pana cand s-a rumenit frumos pe deasupra.



Cand a fost complet rece am presarat zahar pudra amestecat cu zahar vanilinat si desigur am mancat cu mare, mare pofta 😍






Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- este aluatul ideal pentru aceasta placinta


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu