13 mai 2020

Sos de marar


Primavara, noua ne place foarte mult sosul de marar. Si, daca acompaniaza si niste cartofi noi, chiar daca sunt doar fierti in coaja si trasi putin in ulei - este belea 😍😍😍

Am folosit:

- 2 legaturi de marar proaspat
- 1 lingura cu varf faina (aprox 25 g)
- 200 ml lapte dulce 
- 100 ml iaurt
- 3 sau 4 linguri ulei
- sare dupa gust

Sigur, prima data am spalat si tocat mararul. Nu este nevoie sa fie tocat foarte marunt.


Intr-o cratita antiaderenta am pus sa se incinga putin uleiul, apoi am adaugat mararul si putina sare. 


Cand mararul a fost oarecum absorbit de ulei am luat cratita de pe foc si am adaugat faina.


Am incorporat faina fara sa readuc cratita pe foc si tot acum am inceput sa adaug laptele rece. Am amestecat continuu ca sa nu ramana cocoloase. Dupa ce am adaugat cel putin jumatate din cantitatea de lapte, am readus cratita pe foc si am amestecat continuu adaugand lapte. 


In foarte scurt timp, sosul a inceput sa se ingroasa si atunci am adaugat si iaurtul. Am mai fiert totul cateva minute amestecand continuu. Am potrivit gustul de sare si gata 😊


Pentru sedinta foto eu am trnsferat sosul intr-un bol 😀


A rezultat un sos usor acrisor si fix de consistenta pe care mi-o doream 😇


In lipsa cartofilor noi, l-am mancat tot cu cartofi dar din cei vechi, fierti in apa si amestecati cu putina ceapa si ardei - totul calit. Sigur lipseste din peisaj o salata de castraveti 😉


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:


- pentru un sos mai acru se poate inlocui o parte din lapte cu iaurt
- cantitatea de marar, de asemenea este relativa 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu