5 octombrie 2021

Suc de rosii - rapid



In urma cu cativa ani am mai pregatit sucul de rosii in acest fel.
Si pentru ca in piata se gasesc in aceasta perioada rosii mici si  lunguiete, cu foarte putine seminte si zeama - nu am rezistat si am hotarat sa cumpar si sa pregatesc un suc rapid.
Am folosit blendeul vertical pentru pentru a le pasa si timpul de pregatire s-a injumatatit. 😍

Am avut nevoie de:

- rosii
- 1 lingurita de sare pentru muraturii pentru fiecare kilogram de rosii (tocate)

Am spalat si taiat rosiile (nu foarte marunt)


Le-am pus intr-o cratita, le-am cantarit...


...am adaugat cantitatea de sare eferenta...


...si le-am pus sa fiarba...


...in foarte scurt timp au scazut aproape la jumatate...


Am considerat ca acum este momentul sa le pasez. 
Poate ca au mai ramas cateva seminte intregi, sau vreo bucata mica de coaja, dar chiar nu ma deranjeaza. 😀


Am mai fiert sucul aproximativ 5 minute si apoi l-am turnat in sticle sterilizate.


Priviti ce culoare frumoasa! Sunt foarte multumita! 


In urmatoarele imagini se poate vedea consistenta.



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.

Nota personala:

- am cumparat 4 kg de rosii, dupa ce le-am curatat si tocat au rezultat aproximativ 3.5 kg de rosii - deci am pus 3.5 lingurite de sare

- au rezultat aproximativ 2.5 litri suc concentrat

- pentru siguranta - sticlele se pot steriliza la bain marie aproximativ 30 de minute. 
Eu nu le-am sterilizat si stau foarte bine.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu