29 iunie 2018

Gem de zmeura


Aroma zmeurei este in topul preferintelor mele, motiv pentru care fac aproape in fiecare an cateva borcanele de gem. Chiar daca adoram fructele, gemul il preferam fara samburi sau in tot cazul... cu cat mai putini. 😇

Am folosit:

- 2.5 kg zmeura
- 1 kg zahar
 - sucul de la 3 lamai

Am spalat zmeura manevrand-o cu miscari blande pentru ca este foarte gingasa.
 Am lasat-o putin la scurs si apoi am pus-o intr-o cratita impreuna cu sucul de la cele 3 lamai. Am fiert zmeura la foc mic, in suc propriu (pus zeama de lamaie) amestecand din cand in cand (mai ales la inceput) pana cand fructele s-au inmuiat bine... sa zicem 10 minute din momentul in care a inceput sa fiarba.



Cand fructele au fost suficient de moi, am luat cratita de pe foc si am lasat sa se raceasca putin. 
Am pus o sita peste un castron si am luat cu lingura zmeura si zeama din cratita. M-am straduit sa o scurg cat mai bine si sa  fac sa treaca cat mai multa pulpa prin sita. 


Samburii si pulpa ramasa le-m pus intr-o alta cratita urzind un plan cu ei 😉 - putin nectar dupa mdelul de AICI sau sirop fiert.

Cand am ispravit aceasta operatiune, am pus la fiert zeama si pulpa. Am lasat sa fiarba pana cand s-a ingrosat putin si a inceput sa bolboroseasca. Nu am luat spuma care a rezultat in timpul fierberii.


Am adaugat apoi zaharul.... 


... si am lasat sa fiarba in continuare (amestecand continuu la inceput - pana s-a topit zaharul), pana cand s-a ingrosat. Aproximativ 25 de minute au fost suficiente.
 Am facut proba pe o farfurie.


Am pus dulceata-jeleu (asa-mi place sa-i zic) in borcane sterilizate, le-am intors pe capac pentru 15 minute si apoi le-am pus direct in camara. 

Au rezultat 4 borcane de 370 ml si unul mai mic plus cateva linguri pe care le-am lasat pentru degustare.






Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Nota personala:

- Borcanele pot fi puse la cald, in paturi pana se racesc complet. Eu mi-am cam pierdut acest obicei si am vazut ca este in regula. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu