11 februarie 2019

Tort cu pere si fructoza


De cand am facut checul cu pere m-am indragostit iremediabil de aceasta combinatie de arome: cacao si pere. Yamiiii! 💕
Din anumite considerente, la aceasta reteta, de data aceasta am hotarat sa inlocuiesc zaharul cu fructoza.

Am folosit: 

Pentru blat:

- 4 oua
- 100 g faina
- 40 g fructoza
- 20 g cacao dark
- 1 lingurta praf de copt

Pentru umplutura:

- 3 pere (400 g curatate de coaja si casuta cu samburi)
- 400 ml nectar de pere Tymbark
- 20 g fructoza
- 1 pachet gelatina (10 g)
- 50 ml nectar de pere - Tymbark

Am mai folosit:

- cateva picaturi de esenta de migdale

- 200 g ciocolata cu lapte
- 4 linguri smantana pentru frisca
- ornamente

Prima data am facut blatul. Am mixat cu simt de raspundere ouale intregi. Cand si-au dublat volumul am adaugat pe rand fructoza si am mixat pana cand aceasta s-a topit complet si compozitia a devenit o spuma densa si pufoasa. Apoi am incorporat faina, praful de copt si cacaua (cernute) cu ajutorul unui tel. Am tunat compotitia in tava tapetata cu hartie de copt (cu diametrul de 20 cm). 
Am copt blatul aproximativ 25 de minute la 180 de grade.  L-am scos pe un gratar si cand a fost complet rece - l-am taiat in doua.


Intre timp am curatat perele si le-am taiat felii. Le-am pus intr-o cratita si am turnat peste ele 400 ml nectar de pere si 20 g fructoza. Le-am fiert pana cand acestea s-au inmuiat. Dupa ce s-au racorit putin am adaugat gelatina hidratata in 50 ml nectar de pere si cateva picaturi de esenta de migdale. Am amestecat pana cand gelatina s-a topit complet. 




Pana cand s-a racit am amestecat in comozitie din cand in cand. In felul acesta se raceste putin mai repede si vad si cat de mult a actionat gelatina.

Am pus inelul tavii cu diametrul de 20 cm, pe tava pe care urma sa montez tortul. Am pus prima foaie de blat si l-am insiropat putin cu nectar de pere amestecat cu esenta de migdale. Am tunat cu atentie umplutura de pere - care de acum in colo se poate numi... jeleu 😉 
Am pus cea de-a doua foaie de bat si am insiropat-o si pe aceasta. 



Am acoperit totul cu folie alimentara si am lasat la frigider pentru aproximativ 5 ore.
Apoi am scos inelul detasabil si folia acetofan.


Am topit ciocolata in smantana pentru frisca, am omogenizat bine si am turnat-o peste tort.
Am nivelat cat de cat si am ornat... dupa inspiratia de moment 😜








Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Nota personala:

- se poate reduce cantitatea de faina din blat la 80 g 
- perele se pot transforma in piure
- gustul este minunat 😍



2 comentarii: