18 mai 2020

Tort LAPTE DE PASARE


Am tot auzit de acest tort si mi-a starnit curiozitatea 😊
Pur si simplu, la un moment dat - intamplator am dat peste o reteta care avea si o poza foarte apetisanta. Atunci am decis ca nu trebuie sa-l mai aman si ca trebuie cat mai repede sa-mi satisfac curiozitatea 😅

Pentru blat am folosit:

- 2 oua 
- 80 g faina
- 80 g zahar
1/2 lingurita praf de copt

Pentru crema:

- 20 g gelatina 
- 75 ml apa fiarta si racita
- 6 oua
-150 g zahar
- 150 g unt cu 82% grasime
-100 ml lapte
- 15 g amidon de porumb
- 1/2 pachet zahar vanilinat

Pentru decor:

- 80 g ciocolata
- 50 g unt cu 82% grasime

Pentru sirop:

- 100 ml apa
-1 lingura zahar

Am pus si amestecat intr-un vas antiaderent galbenusurile de ou, jumatate din cantitatea de zahar, zaharul vanilinat si amidonul. Am incorporat pe rand si laptele, iar apoi am pus totul la fiert, la foc mic amestecand continuu. 


Cand s-a ingrosat (chiar daca mai are cate un cocolos) am luat de pe foc si am transferat totul intr-un bol. Am acoperit cu folie alimentara, in contact direct ca sa nu faca pojghita.
 Am lasat sa se raceasca complet.


Intre timp am pregatit blatul. Simplu ca buna ziua 😃
Am mixat ouale intregi, am adaugat zaharul pe rand continuand sa mixez. Cand zaharul a fost complet topit si ouale si-au dublat volumul - am oprit mixerul si cu ajutorul unui tel am incorporat faina si praful de copt. Am turnat compozitia in tava rotunda cu diametrul de 22 cm si am copt blatul aprox 25 de minute la 170 - 175 grade. L-am lasat sa se raceasca.


Am pus gelatina sa se hidrateze in cei 75 de ml de apa fiarta si tacita. 

Revenind la crema... cand aceasta a fost complet rece am batut-o cu mixerul si am adaugat pe rand untul (la temperatura camerei). Acum dispar si eventualele cocoloase formate in timpul fierberii.


Am batut albusurile impreuna cu diferenta de  zahar si cand am obtinut o spuma densa am adaugat treptat gelatina topita la baie de abur.
Tot acum se adauga si crema din galbenusuri. Eu am folosit pentru aceasta operatie tot mixerul, dar cred ca un tel ar fi mai de folos pentru ca ar lasa crema mai pufoasa.... Zic...

Mai departe... am trecut la montarea tortului.
Pe un platou am fixat inelul reglabil in jurul blatului.


Am insiropat blatul si am adaugat crema. 
Am nivelat si am pus totul la rece pentru aproximativ 2 ore

Am scos tortul de la frigider, am inlaturat inelul reglabil si am trecut la decorarea lui... asta... in functie de inspiratia de moment... Se pare ca in acel moment... nu am prea avut....





Am mai lasat tortul la frigider aproximativ o ora si apoi l-am degustat.
Nu va vine sa credeti, dar chiar are gust de lapte de pasare - desigur facand abstractie de ciocolata.

Daaaa, este un dulce care merita sa fie repetat. Nu este foarte duce, este cremos dar nu greu si se pregateste usor!






Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Nota personala: 

- consider ca 15 g de gelatina sunt suficiente
- nu trebuie cedat tentatiei de a adauga mai mult zahar vanilinat - ar putea influenta gustul

Sursa AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu