2 iunie 2020

Desert cu eugenii RoStar si crema de vanilie


Acest desert face parte din categoria fara coacere, rapide, gustoase... etc 😊

Am folosit:

- 18 eugenii RoStar cu crema de cacao
- 300 ml lapte (aproximativ...)

Pentru crema am folosit:

- 1 litru de lapte
- 150 g zahar
- 6 galbenusuri
- 110 g amidon de porumb
- 200 g unt cu 82%grasime
- 2 pliculete de zahar vanilinat
- 1 praf sare

- putina ciocolata pentru decor

Intr-un bol am pus amidonul, sarea, zaharul si zaharul vanilinat. Le-am amestecat si apoi am adaugat galbenusurile de ou si putin lapte. Am omogenizat si am adaugat lapte pana cand am obtinut o compozitie care curge si este fara cocoloase.

Restul laptelui (pana la 1 litru) l-am pus sa fiarba intr-o cratita  antiaderenta. Cand a fost fierbinte am adaugat compozitia cu oua si amidon. Am amestecat continuu pana cand a inceput sa fiarba si s-a ingrosat. A rezultat o budinca fina pe care am transferat-o intr-un bol si am acoperit-o cu folie alimentara, in contact direct - ca sa nu se formeze pojghita.



Cand a fost complet rece am adaugat-o pe rand in untul spumat si am mixat continuu obtinand o crema pufoasa.

Am tapetat cu folie alimentara o tava patrata (latura de 24 cm) cu pereti detasabili. 
Am trecut fiecare eugenie prin lapte si le-am aranjat una langa alta pe fundul tavii. 
Am turnat 2/3 din crema, am nivelat-o incercand sa acopar cat mai bine golurile ramase intre egugenii. 
Am adaugat al doilea strat de eugenii trecute prin lapte si apoi am turnat crema ramasa.
 Am razuit putina ciocolata si gata! 😉😊

Am pus desertul la frigider pentru aproximativ 3 ore si apoi l-am degustat. 
Noua ne-a placut mult! 

Pana a doua zi - eugeniile s-au inmuiat mai bine si gusturile s-au intrepatruns. 
Stiu, poate parea banal, dar din punctul meu de vedere, este un desert care ne poate scoate cu aplauze din dificultati la un moment dat.... 😏



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Nota personala:

- crema nu are nevoie de mai mult zahar

- se poate reduce cantitatea de unt

- da, poate fi considerata o bomba calorica, dar il trecem la capitolul "exceptii" si nu ne facem mustrari de constiinta 😉😏

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu