1 iunie 2020

Placinta la cuptor cu branza si cartofi - aluat cu lapte


Aceasta reteta se afla in topul preferintelor noastre.

 Desigur, la rubrica "Paine si produse de panificatie" gasiti si alte retete de placinta (mai ales cu branza) - coapte in cuptor sau in tigaie 😃😉

Pentru aluat am folosit: 

- 350 ml lapte 
- 650 - 680 g faina tip 650
- 0.5 lingurita sare
-1 lingurita zahar
- 5 grame drojdie instant

Pentru umplutura:

- 4 cartofi de marime mediu spre mare
- branza de capra (oaie sau vaca)
- branza invechita de oaie
- 3 oua

Am mai folosit:

- ulei
- seminte de susan
- 2 galbenuse amestecate cu 4 sau 5 linguri de lapte

Intodeauna incep pregatirea acestei placinte cu umlutura. 
Am fierb cartofii fara sare. I-am zdrobit ca la piure si i-am lasat sa se raceasca. Cand piureul a fost complet rece, am adaugat branza data prin razatoare, taiata cu mana sau pur si simplu zdrobita cu o furculita. Tot in in aceasta etapa am adaugat si ouale.
Cantitatea de branza este relativa. In tot cazul pentru cei 4 cartofi ar trebui cca 400 g.  Este preferabil ca branza sa fie bine scursa. Eu am si branza de oaie invechita si penru un gust mai intens si putin iute adaug si 2 sau 3 linguri din acest fel. 
Umplutura nu trebuie sa fie moale. 
Daca doar 2 oua sunt suficiente - este in regula.
Ar trebui sa arate cam asa (faceti abstractie de verdeata tocata acolo 😊) 


Pentru mine, aluatul este foarte simplu de pregatit pentru ca mereu apelez la ajutorul masinii de paine  😊 Deci....am  pus in cuva ei (in ordinea enumerata) laptele, sarea zaharul, faina si la final drojdia. Am setat programul pentru framantare si in 15 minute am obtinut un aluat neted si ferm.
L-am scos pe masa de lucru. De obicei il impart in 10 bucati egale, dar uneori doar in 8 ..... La fel fac si cu umlutura.



L-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat sa odihneasca aproximativ 10 minute. 
Apoi am intins fiecare bucata rezultand o forma rotunda cu diametrul de aproximatic 20 cm.
Le-am asezat intr-un bol una peste alta ungandu-le generos cu ulei.



Dupa aproximativ 10 minute am inceput sa le intind incepand cu prima pe care am pus-o in bol.


Am presarat (in "stropi") amestecul de cartofi si branza si am format rulouri. Uneori le las ca atare, alteori le "impletesc" formand spirale.

 Dupa ce le-am facut pe toate, le-am lasat sa creasca putin... cam vreo 20 minute. 
Apoi le-am uns cu galbenusurile amestecate cu lapte si am presarat seminte de susan



Am copt ficare tava aproximativ 30 - 35 minute in cuptorul preincins la 180 - 190 grade



Este delicioasa si este potrivita in orice ocazie... nimeni nu o refuza! 😊😉
Ca sa nu mai zic ca este ideala pentru pachetul de la serviciu sau de la scoala...ca insoteste perfect si un pahar cu tarie, dar si unul cu bere 😅.... 
Of! Se potriveste de minune si cu lapte sau iaurt.... Cum va spuneam.... este potrivita in orice ocazie....






Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- cantitatea de faina este aproximativa, depinde de faina.  La fel si timpul de coacere - depnde de cuptor.
.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu