2 iunie 2020

Salata de legume la gratar


Salata de legume coapte la gratar este o garnitura grozava cam pentru orice tip de carne.
Este cu adevarat delicitoasa! 

De data aceasta am pregatit doar 2 portii mai mititele 😉 si am folosit:

- 1 ceapa mare
- 2 ardei capia rosii
- 1 dovlecel
- 4 rosii cherry 
- sare, piper
- ulei de masline
- otet sau otet balsamic
- marar si usturoi

Am curatat, spalat si feliat/taiat legumele 


Am incins gratarul atat cat sa fie ferbine, dar sa nu fumege. Vorbim acum despre gratarul folosit pe aragazul din bucatarie. 😉

L-am uns/sters cu un servetel pe care am pus ulei si apoi am asezat "regulamentar" legumele.  Am presarat cu foarte putina sare dovleceii si ceapa. Sarea ajuta sa se inmoaie putin mai repede, acestea fiind si mai gros taiate (cca 5 mm)



Am repetat aceasta operatiune pana cand am terminat de copt toate legumele pregatite. 
Din cand in cand am uns/sters gratarul cu ulei. 
Am pus legumele intr-un bol (mai putin rosiile) si am adaugat peste ele 2 catei de usturoi tocati fin, foarte putin marar si otet. Am potrivit gustul de sare si le-am lasat sa se infuzeze aproape o ora.



 La final am adaugat si rosiile, fara a mai amesteca deoarece ele  sunt cele mai fragile


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- daca salata este pregatita pe gratarul cu carbuni, in curte - atunci legumele trebuiesc stropite cu putin ulei si presarate cu sare inainte de a fi puse pe gratar

- din punctul meu de vedere este o salata/garnitura foarte gustoasa, iar niste ciuperci prajite tot pe gratar - pot inlocui cu mare succes carnea.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu