21 septembrie 2020

Focaccia picanta cu rosii cherry


 Cand am fost ultima data la Super Mercato, printre multe altele, am cumparat faina manitoba. 
Nu am folosit niciodata pana acum cu toate ca de multa vreme tot vreau sa o testez.
Am hotarat sa fac o focaccia 😃

Am folosit:

- 500 g faina manitoba
- 3 linguri ulei de masline
- 350 ml apa calduta
- 1 lingurita zahar
- 1 lingurita sare
- 25 g drojdie proaspata

Pentru topping:

- 1 lingura  amestec picant de legume aglio, olio e peperoncino (tot de la Super Mercato)
- rosii cherry
- ulei de masline (aprox 2 linguri)
- sare roz de Himalaya
- putina branza uscata de capra
- frunse tocate de busuioc


Intr-um bol am pus drojdia, zaharul, 2 linguri de faina si putina apa. 
Am amestecat si am lasat  aproximativ 5 minute ca sa se activeze drojdia.


Am pus in cuva masinii de paine apa (diferenta), sarea, diferenta de faina si la final maiaua formata adineauri.


Am setat programul pentru framantare care la masina mea dureaza 15 minute. 
In timpul framantarii am adaugat si cele 3 linguri de ulei de masline.

Am taiat rosiile cherry si frunzele de busuioc


Dupa ce masina de paine si-a indeplitit sarcina, am lasat aluatul sa se odihneasca aproximativ 10 minute. A rezultat un aluat destul de moale.
Apoi l-am turnat intr-o tava tapetata cu hartie de copt (cu dimensiunile 43/29 cm).
Cu mainile unse cu ulei de masline am intins aluatul in tava cat de uniform am putut. 


Apoi am distribui cat de bine m-am priceput 😀 pasta picanta de legume.


Am acoperit totul cu folie alimentara si am lasat aluatul sa creasca aproximativ 30 de minute
Am mai adaugat peste aluat aproximativ 2 linguri de ulei de masline....


... rosiile cherry, busuiocul, sarea de Himalaya si foarte putina branza de capra


Am pus focaccia la copt pentru aproximativ 20 de minute la 220 grade (timpul este relativ pentru ca depinde mult de cuptorul fiecaruia). 

Mmmmmm!!!! Ce mireesme! 😍


Sigur ca imediat ce am putut sa o scot din tava - am si atacat-o 😂
Am facut la repezeala cateva poze. 
Din pacate, pozele nu pot sa surprinda gustul si mirosul 😀

Inainte sa o tai, eu am mai stropit-o cu putin ulei de masline. 



Pun si dovada pufoseniei 😏



A iesit o focaccia fix pe gustul nostru.
Este o gustare minunata chiar si rece (daca va mai ramane 😀)

Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.



Nota personala: 

- Faina manitoba face diferenta 😑

- Nu as schimba nimic la aceasta reteta 😉






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu