27 octombrie 2020

Zarzavat pentru ciorbe - la borcan



Da, stiu ca iarna nu ducem lipsa de legume, in special de radacinoase. Cu toate acestea fac in fiecare an cateva borcane/sticle de zarzavat, mai ales daca reusesc sa achizitionez legume din piata sau "alte surse" cat de cat bio. Desigur, am grija ca rosiile pe care le folosesc aici sa fie din cele cu multa pulpa (cred ca in unele zone se numesc prunisoare)

Eu folosesc urmatoarele proportii:

- 1 kg morcovi
- 1 kg ardei
- 1 kg rosii
- 0,5 kg albitura (eu pun doar radacina de patrunjel)
- 1 legatura telina 
- 1 legatura leustean
- 3.5 linguri sare mare (pun cate o lingura de sare pentru fiecare kilogram de legume)

Acestea sunt rosiile pe care le-am folosit 😃
Le-am spalat, le-am scos cototul si le-am tocat (la cutit)


Am curatat, spalat si tocat  restul legumelor si verdeata
Am adaugat sarea...


...am amestecat bine si am pus zarzavatul in sticle


Am sterilizat sticlele la bain marie 45 de minute din momentul in care apa a inceput sa "bolboroseasca" 😇
 

Le-am lasat sa se raceasca in apa in care au fiert. 
A doua zi am sters sticlele si le-am depozitat in camara. 
Nu-i asa ca este foarte simplu? 😉

Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.


Nota personala:

- proportia legumelor se poate schimba in functie de gustul fiecaruia
- la capitolul verdeata - se poate folosi marar si patrunjel, dar eu prefer combinatia telina-leustean
- zarzavatul se pastreaza foarte bine chiar si in camara calduroasa de la bloc, 2 sau 3 ani
- din cantitatile de mai sus au rezultat 4 sticle de 0.750 ml

4 comentarii: