11 decembrie 2020

Paste trottole cu pui si sos Alfredo


Ador pastele! 💓💓💓 (se stie)
Am tot pregatit in fel si chip, dar se pot pregati in atat de multe feluri - imaginatie sa ai!

Ei bine, de data asta, recunosc ca am cautat pe net CEVA special. Candva mi-a ramas gandul la niste farfurii dichisite unde tronau cu mare fast ciupercile "manjite" intr-un sos alb (intre timp am aflat ca acest sos se numeste Alfredo 😃).
Sigur, farfuria mea nu este nici pe departe atat de WAU, dar am avut paste artizanale A-L-T-O, manatarci de padure culese si congelate de mine, o smantana buna....
Per total a iesit ceva cel putin atat de gustos cum mi-am imaginat eu cand am vazut farfuriile despre care vorbeam.
 In doua cuvinte: bune rau! 😋😋😋

Am folosit:

- 350 g piept de pui
- 300 g manatarci congelate
- o ceapa mica spre medie
- 200 ml smantana cu procent mare de grasime
-100 ml lapte
- 3 catei de usturoi
- 3 linguri ulei de masline
- 40 - 50 g unt 85% grasime
- sare, piper
- patrunjel verde
-300 g paste trottole de la  A-L-T-O

Deci... totul este simplu! 
Am inceput prin a taia felii subtiri piepul de pui. Apoi l-am pesarat cu sare si piper.


Intr-o tigaie antiaderenta am pus 2 linguri de ulei si bucatile de pui. L-am gatit pana cand s-au rumenit putin. Apoi l-am scos intr-o farfure si le-am pastrat la cald.



Intre timp am curatat si tocat ceapa si usturoiul


Am pregatit si ciupercile/ manatarcile.


In tigaia in care am prajit pieptul de pui am adaugat 1 lingura de ulei si untul


Am adaugat ceapa si am sotat-o 2-3 minute.


Au urmat ciupercile


Le-am gatit impreuna aproximativ 5 minute si apoi am adaugat usturoiul, smantana si laptele.
Cand sosul a inceput sa fiarba, am redus flacara aproape spre minin si am fiert totul aproximativ 10 minute amestecand ocazional.


Intre timp am fiert pastele trottole conform instructiunilor de pe pachet.
Ca o paranteza 😉: dintre toate pozele acestei postari aceasta imi place cel mai mult 💓
Pur si simplu sunt grozave: nu se rup, nu se inmoaie foarte tare si nu se lipesc!


Cand sosul a ajuns la consistenta dorita am adaugat pieptul de pui gatit initial si patrunjelul tocat


Am amestecat totul si am potrivit gustul de sare si piper.


Am adaugat pastele. Sosul catifelat le-a imbracat perfect 😉


Cred ca va dati seama ca unii dintre noi deja asteptau cu tacamurile in mana - motiv pentru care sedinta foto s-a desfasurat pe repede inainte 😍




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 

Nota personala:

- din cantitatile de mai sus au rezultat 4 portii consistente (asa cum se mananca acasa - nu la restaurant 😅)
- sunt foarte satioase
- cantitatea de smantana si lapte este relativa. Se poate face mai mult sos.
- se pot folosi orice tip de paste
- sursa de inspiratie AICI






 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu