3 decembrie 2020

Supa de rosii cu couscous


Se stie deja ca suntem fani paste. 😍 Aproape ca nu conteaza daca sunt in supa/ciorba, cu diferite sosuri sau desert. Paste sa fie! 😍

Azi am hotarar a fac o supa de rosii cu couscouse pentru ca in urma cu cateva zile mi-a aparut in fata 😃 o reteta israeliana si mi-a ramas gandul la ea.  Combinatia de condimente este fantastica si pentru mine a fost o adevarata provocare, o provocare careia i-am dat curs si nu-mi pare rau deloc. 

Am folosit:

- 2 linguri ulei de masline
- 100 g morcov (1 morcov de marime mediu spre mare)
- 200 g ceapa (o ceapa mare)
- 200 g couscous de la A-L-T-O paste artizanale
- 150 g rosii cuburi in suc propriu
- 300 ml suc de rosii (home)
- 700 ml apa fierbinte
- 1 lingurita menta uscata
- 1/2 lingurita chimen rasnit
- boabe de coriandru rasnit
- 1/4 lingurita piper proaspat rasnit
- 5 catei de usturoi
- sare
- patrunjel verde

Cand te uiti la lista ingredientelor - pare ceva complicat, dar totul este foarte simplu. Rezultatul, din punctul meu de vedere, este peste asteptari. A fost dragoste la prima vedere 😍😍😍

Deci.... am inceput sa adun ingredientele. 
Am curatat si tocat marunt ceapa si morcovul. Am pregatit si rosiile cuburi (am folosit din conserva) 


Am rasnit condimentele


Am curatat si tocat usturoiul si patrunjelul.


Cand am avut totul pregatit, am pus 2 linguri de ulei de masline intr-o cratita, am adaugat ceapa, morcovul si putina sare. Am calit usor legumele si apoi am adaugat apa fierbinte cat sa ajunga la nivelul lor. Am sotat apoi legumele pana cand apa a scazut si ele au fost moi.


Am adaugat apoi rosiile, sucul de rosii. couscous-ul, usturoiul, condimentele (piper, coriandru, chimen si menta) si aproximativ 700 ml apa fierbinte


Am amestecat si din momentul in care a inceput sa clocoteasca, am mai fiert totul aproximativ 8 minute. Couscous-ul nu trebuie sa fie moale.


Dupa ce am oprit focul am adaugat  1/2 legatura patrunjel proaspat pentru un plus de prospetime (daca mai era cazul 😀)


Nu pot sa va descriu miresmele  😍😍😍


In farfurie am adaugat cateva picaturi de ulei de masline, care au dat si "mai multa stralucire" acestei supe  😀💓


Intr-un cuvant: minunata! 




Nota personala:

- rezulta o supa densa si aromata

- se pate jongla cu cantitatile de condimente - in functie de gustul fiecaruia. Din puncrul meu de vedere - totul a fost echilibrat

- cu siguranta, data viitoare voi pune mai mult suc de rosii si mai putina apa, voi schimba proportiile

- se poate pune mai mult suc de rosii si apa

- daca nu se consuma toata proaspata, se ingroasa pentru ca couscous-ul absoarne lichidul.

- din cantitatile de mai sus rezulta 4 portii generoase

- in reteta originala s-a folosit menta si coriandru proaspat. 


Sursa AICI








 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu