9 noiembrie 2020

Gomboti / galuste cu prune (varianta cu cartofi)


 Pentru acest desert delicios am folosit:

- 1 kg cartofi
- 4 oua mici
- 250  g faina
- 80 g gris (aprox 6 linguri)
- putina sare

- 300 g pesmet
- 150 g zahar tos
- 2 pachete zahar vanilinat
- scortisoara
- 2 linguri ulei
- 60 g unt
- prune

Prima data am spalat cartofii si apoi i-am pus sa fiarba (in coaja). In apa am adaugat putina sare.
Cand au fost fierti, i-am curatat si i-am zdrobit cu instrumentul pentru piure.


Pana au fiert cartofii am pregatit pesmetul. Intr-o cratita antiaderenta incinsa la foc mic am pus cele doua linguri de ulei si untul. Cand untul a fost topit am adaugat pesmetul. Am amestecat in el continuu pana cand s-a rumenit frumos. A luat cratita de pe foc si am adaugat zaharul tos, zaharul vanilinat si scortisoara (dupa gust)


Tot acum am pregatit prunele. Eu am ales unele mai mici pentru ca am vrut sa le pun intregi cu riscul de a forma niste gomboti/galuste mari 😀. Deci, dupa ce le-am spalat am scos samburele si am pus in fiecare cate putin zahar tos si scortisoara


Revenind la cartofi.... am adaugat peste ei ouale pe rand si apoi praful de sare, grisul si faina.



Am framantat atat cat sa se omogenizeze toate ingredientele. A rezultat un aluat  putin lipicios, ca cel din imaginea de mai jos 😐


Nu am adaugat faina in plus desi am fost tentata. Cu mainile mereu ude am putut foarte bine sa formez gombotii/galustele. Este important ca prunele sa fie invelite complet in acest aluat.


Am pus la fiert apa cu putina sare intr-o oala de 5 litri. Cand aceasta a inceput sa clocoteasca am pus cu grija cate 5 sau 6 gomboti/galuste in ea. Din momentul in care s-au ridicat la suprafata am mai lasat sa fiarba la foc domol aproximativ 5 sau 6 minute. 
Le-am scos cu ajutorul unei spumiere si le-am pus direct in pesmetul pregatit initial. 
Le-am invelit in pesmetul aromat si le-am asezat pe un platou.



Am procedat astfel cu toate.
 Nu mai stiu cati gomboti/galuste mi-au iesit dar in tot cazul destul de multe... 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.


Nota personala:

- sunt foarte gustosi atat calzi cat si reci

- cartofii trebuie sa fie din cei galbeni - fainosi

- se invelesc in pesmet cat sunt fierbinti pentru ca imediat ce se racesc putin la suprafata nu mai adera pesmetul la ei.

- se pot pregati si iarna cu prune din compot sau din congelator

- planuiesc sa le fac si cu caise sau de ce nu - cu visine 😜









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu