25 martie 2021

Budinca de casa cu ciocolata si mascarpone

 


"Sa fac spume dac stiu" - nebunia de pe Tic Toc 😄

Da, am avut si eu solicitare pentru acest desert 😉 Sigur, dupa ce am depasit faza amuzanta datorata denumirii, oarecum sceptica - am inceput documentarea.  Am ajuns la concluzia ca preparatul este un fel de budinca.... Pana la urma am hotarat sa regatesc reteta Jamilei, cu foarte mici modificari.

A rezultat o crema fina si foarte gustoasa 😉

Am folosit:

- 1 litru lapte cu 3.5% grasime
- 200 g zahar
- 100 g ciocolata 50% cacao
- 50 g masa de cacao
- 80 g amidon de porumb
- 250 g mascarpone
- 1 lingurita esenta de rom
- 1 lingurita esenta de vanilie
- un praf sare

Nu am poze din timpul pregatirii, dar voi incerca sa fiu cat mai explicita 😉

Am pus intr-un bol zaharul, amidonul si praful de sare. Peste acest amestec am adaugat putin lapte (la fel ca si atunci cand se pregateste budinca la plic) si am omogenizat.

Intr-o cratita am pus la fiert diferenta de lapte si untul. Cand a ajuns la punctul de fierbere am adaugat amestecul de amidon si zahar. Am amestecat continuu cu un tel pana cand s-a ingrosat si a devenit o crema/budinca fina.

Am impartit  budinca in doua boluri, in mod egal. Am acoperit o parte cu folie alimentara, in contact direct cu aceasta ca sa nu formeze crusta si am lasat-o sa se raceasca complet.

In cealalta, calda fiind, am adaugat ciocolata, masa de cacao si o lingurita de esenta de rom. Am amestecat pana cand acestea s-au incorporat complet. Am acoprit-o si pe aceasta cu folie alimentara si am lasat-o sa se raceasca

Cand ambele compozitii au fost complet reci, in prima am adaugat o lingurita de esenta de vanilie si mascarpone. Am mixat cateva secunde.

Mai departe....Nu am avut foarte multa imaginatie.... Am pus cele doua creme in posh-uri si astfel am spritat-o in pahare si boluri.... Am decorat simplu cu putina ciocolata alba si bombonele decorative 😊 

  


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.


Nota personala:

- budinca de ciocolata este mai moale decat cea cu mascarpone, deci se poate adauga mai multa ciocolata

- a doua zi, atat textura cat si gustul sunt diferite... schimbate in bine😉

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu