25 martie 2021

Wool Roll Bread (Paine din lana)


 In urma cu ceva timp mi-a atras atentia o postare cu o astfel de paine. 
"Mi-am jurat atunci in barba" 😅 ca o voi face si eu in cel mai scurt timp. 
Astazi am pregatit-o si a iesit foarte bine. Sigur, cu mai multa atentie, se poate modela mai frumos decat am facut-o eu, dar gustul si textura este super chiar daca aspectul lasa putin de dorit. 😇

Am folosit:

- 100 ml lapte
- 10 g drojdie proaspata
- 370 g faina tip 000
- 5 g sare
- 30 g zahar
- 1 ou
- 70 ml smantana penru frisca

Am mai folosit:

- 200 g rahat
- 3 linguri de lapte
- zahar pudra 

Prima data am pus drojdia in lapte impreuna cu doua linguri de faina si foarte putin zahar.
Am lasat amestecul/maiaua aprximativ 10 minute. 
Intr-un bol am pus diferenta de faina, sarea, diferenta de zahar, oul si smantana pentru frisca.
Am adaugat maiaua si am framantat aluatul pana cand acesta s-a desprins de pe peretii vasului. 
A rezulat un aluat ferm si neted
L-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat sa creasca pentru aproximativ o ora


Apoi l-am rasturnat pe masa pudrata cu foarte putina faina si l-am impartit in sase bucati relativ egale.
Le-am dat forma, le-am acoperit cu folie alimentara si le-am lasat sa se odihneasca aproximativ 20 de minute.


Intre timp am taiat bucatele 200 g de rahat.


Am intins fiecare bucata de aluat in forma aproximativ ovala. Cu un cutit cu lama subtire am crestat cat de fin am putut jumatate din forma. Apoi am pus bucatile de rahat si am format rulourile, ca in imaginile de mai jos



Le-am pus in forma cu pereti detasabili, cu diametrul de 24 cm. 
Am acopetit forma cu folie alimentara si am lasat sa creasca o ora.
Am uns apoi rulourile cu lapte si am bagat forma in cuptorul preincins la 170 grade Celsius pentru aproximativ 20 de minute.


La sfarsitul celor 20 de minute - se rumenise frumos.


L-am lasat in forma vreo 5 minute si apoi l-am scos si am presarat putin zahar pudra.


Este extrem de pufos!!! 😍💓
Poate fi o gustare delicioasa care sa satisfaca si pofta de dulce 😀


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.

Nota personala:

- laptele cu care se unge ruloul/painea inainte de a fi bagat/a in cuptor, se poate inlocui cu galbenus de ou amestecat cu putin lapte 

- de asemenea, in loc de zahar pudra pe deasupra - se poate pune putina miere 

- Sursa de inspiratie aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu