19 aprilie 2021

Baigli cu nuca si Keto mix pentru cozonac


 Pentru provocarea Parfum de cozonac lansata de No Sugar Shop.ro si Oalesitigai.ro, m-am gandit sa pregatesc un baigli. Si baigli... este si el in cozonac, nu? 😏😉
Rezutatul a fost mult peste asteptari 💓 cu toate ca a fost  FARA ZAHAR. 

Pentru aluat am folosit:

- 2 oua intregi
- 2 galbenusuri
- 70 Eritritol (indulcitor)
- 60 g unt topit
- 200 g kefir
- 7 grame drojdie instant

Pentru umplutura:

- 200 g nuca macinata
- 80 g stafide
- 2 albusuri (aprox. 50 g)
- 1/2 lingurita scortisoara

Am mai folosit:
- 1 lingurita indulcitor rasnit

Am pus intr-un bol incapator ouale intregi, cele doua galbenusuri, kefirul si indulcitorul


Cu ajutorul mixerului de mana am omogenizat ingredientele din bol.
Am adaugat apoi drojdia instant si 200 g  Keto mix pentru cozonac. Am incorporat si Keto mix-ul (in doua transe), iar apoi am adaugat pe rand, untul topit. Am framantat cu mana cateva minute - pana cand am obtinul un aluat destul de ferm, dar usor lipicios. 



L-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat sa creasca aproximativ o ora.


Intre timp am pregatit umplutura.
Intr-un bol am pus nuca, indulcitorul, sortisoara si pudra de cacao  neagra. Le-am amestecat putin si apoi am adaugat albusurile batute putin cu furculita. A rezultat o pasta foarte gustoasa💓.



Am impartit apoi aluatul in doua parti egale


Am intins fiecare bucata de aluat pe hartie de copt. Pentru a-l putea intinde mai usor si fara sa se lipeasca deloc, am pus si deasupra o bucata de hartie, dar la fel de bine se poate folosi si folie alimentara


Peste foaia de aluat am intins jumatate din pasta de nuca si am presarat si jumatate din stafidele hidratate initial in apa rece


Am rulat cu atentie fiecare bucata si le-am asezat frumos in tava mea draga - primita de la Oalesitigai.ro


Am acoperit cu folie alimentara si am lasat la dospit pentru inca o ora.

Apoi am pus baigli la copt pentru aproximativ 40 de minute la 170 grade Celsiuns.


Dupa cum se vede, s-a rumenit frumos si arata foarte, foarte bine! 💓

L-am lasat sa se racoreasca cateva minute si l-am scos pe un gratar sa se raceasca .... doar ca... nu am avut rabdare sa se raceasca complet si am si taiat cateva feliute, ca sa degustam. Am apucat totusi sa-l pudrez cu putin Eritritol rasnit in rasnita pentru cafea 😉




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.



Nota personala:

- este un desert foarte pe gustul meu. Mananc fara sa ma simt "vinovata" - este fara zahar si cu un continut foarte, foarte mic de carbohidrati.

- Tava este absolut minunata!!! 💓 Dupa ce am folosit-o a fost suficient sa o sterg cu un servetel. 😘









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu