3 martie 2021

Coaja de portocala confiata


 Sunt cateva deserturi pe care eu nu le concept fara coaja de portocala confiata. Sigur, ea isi face foarte bine treaba in mai multe retete, dar eu nu concep crema diplomat si biscuitii spritati fara asa ceva.
Cum in aceasta perioada, la noi in casa se consuma mai multe citrice si mai ales portocale - am hotarat ca este momentul potrivit pentru a-mi face un mic stoc cu aceasta aroma 😍

Intodeauana folosesc coaja de la fructe cu coaja groasa si daca este posibil - bio. 
Inainte de a decoji portocala, o spal foarte bine. Am vazut multe discutii pe aceasta tema... ca s-ar tine in apa cu bicarbonat de sodiu, ca nu trebuiesc folosite doar cojle de la portocalele bio... Ei bine, eu doar le spal cu simt de raspundere.

Acestea fiind spuse... sa trecem la treaba! 😉

Dupa ce  am decojit portocalele, am indepartat cat de bine am putut partea alba si le-am cantarit.


Am pus cojile intr-un bol incapator si am turnat peste ele apa rece atat cat sa le acopere.
 Le-am tinut in apa aproximativ 24 de ore. In acest timp am schimbat apa de vreo 5 ori....
Ei bine, eu am facut asta din exces de zel, dar este ok si doar de 3 ori....


Brusc m-am hotarat sa le tai felii subtiri.... asa mi-a venit 😀

Apoi am turnat apa peste ele si le-am fiert pana cand varful cutitului le-a strapuns usor. 
Cred ca a durat aproximativ jumatate de ora.


Apoi le-am scurs de apa in care au fiert.

Intr-o cratita am pus cantitati egale de apa si zahar. In cazul meu am avut nevoie de  205 ml apa si 205 g zahar - deci cantitati egale cu cantitatea de coji de portocala.
Am fiert siropul... 5 - 8 minute din momentul incare a inceput sa clocoteascca si apoi am adaugat cojile de portocala.


Am fiert totul pana cand siropul s-a legat si cojile au devenit translucide.

Le-am pus fierbinti in borcane si am turnat peste ele siropul format. 
 Pregatite in felul acesta isi pastreaza foarte bine aroma. 


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.


Nota personala:

- exact la fel se poate confia si coaja de lamaie









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu