10 martie 2021

Crema fina de unt cu bezea italiana - Italian Merenguie Buttercream




Crema de unt cu bezea italiana este una dintre cele mai grozave creme pentru imbracat si ornat torturi. Desigur, acesta este punctul meu de vedere. 😉


Am folosit:

- 80 g albus de ou
- 140 g zahar tos
- 40 ml apa
- 300 g unt cu 82% grasime

Desi poate parea ca find ceva complicat, nu este deloc asa - mai ales daca ati mai facut bezea italiana. Eu o folosesc mereu atunci cand fac macarons 😉

Am pus apa si zaharul intr-un ibric si l-am pus sa fiarba. Cand siroul format a ajuns la temperatura de 110 grade Celsiuns  am inceput sa mixex albusurile. Siropul trebuie sa fie adaugat peste albusuri, in fir subtire, doar cand atinge temeratura de 118 grade. 
Asadar, dupa ce am termnat de incorporat siropul am mixat in continuare pana cand am obtinut o spuma neteda si lucioasa. Desigur, in acest timp se si raceste.


Am continuat mixarea adaugand untul (la temperatura camerei) in mai multe transe.


Am mixat pana am obtinut o crema extrem de fina si neteda (ca in imaginea de mai jos)


Asta este tot 😊
Mai departe fiecare face cum doreste. O pastreaza alba sau o imparte si o coloreaza dupa bunul plac. 
De data aceasta, eu am adaugat putin colorant gel roz pentru ca am folosit-o la un tort care avea un strat cu mousse de zmeura.

Asa cum spuneam si la inceput, este absolut minunata. 
La urmatoarele imagini sa vorbeasca 😍



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.

Nota personala:

- crema rezultata a fost suficienta pentru a imbraca si orna tortul din imaginile de mai sus. Are diametrul de 22 cm (au mai ramas vreo 3 linguri de crema)

- am pregatit crema cu mixerul de mana fara prea mare greutate, dar un mixer planetar este de un real ajutor

- in lipsa unui termometru, se poate aprecia cand siropul este gata punand o picatura de sirop pe o farfurie rece (ca la dulceata) 

- crema se poate inmuia in timp ce se adauga untul, dar nu este o problema, pentru ca mixand in continuare, isi revine

- in functie de placere si dorinte - se poata adauga zahar vanilat sau orice alta aroma ori piure de fructe



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu