12 martie 2021

Tort OREO



Pentru blat am folosit:

 - 150 g faina
- 25 g cacao
- 2 oua
- 125 g zahar
- 75 ml cafea fierbinte
- 125 g iaurt
- 75 ml uleii
- 1 lingurita praf de copt
- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
- 1 praf sare

Pentru mousse Oreo:

- 400 ml smantana naturala pentru frisca 
- 230 g crema de branza
- 100 g zahar pudra
- 10 g gelatina granule
- 13 biscuiti Oreo

Pentru mousse zmeura:

- 200 ml smantana naturala pentru frisca
- 50 g zahar pudra
- 100 g crema de branza 
- 70 g piure de zmeura
- 5 g gelatina granule

Am mai avut nevoie de:

- 15 biscuiti Oreo pentru stratul de biscuiti 
- 100 ml lapte
- 9 biscuiti pentru decor
- crema buttercream pentru finisat si decor

Prima data am facut blatul.
Ador blaturile umede! 😍 Se fac atat de simplu si nu sunt deloc pretentioase 😊

Intr-un bol incapator au pus ouale, zaharul, uleiul, cafeaua fierbinte, iaurtul si sarea. Cu un tel am amestecat totul si apoi am adaugat faina, cacao, praful de copt si bicarbonatul de sodiu. Tot cu telul am omegenizat totul. Am turnat compozitia in forma (cu diametrul 22 cm) tapetata cu hartie de copt.
Am copt blatul la 180 grade Celsius aproximativ 50 de minute. L-am scos pe un gratar si l-am lasat sa se raceasca complet. Apoi l-am invelit in folie alimentara si l-am pus la frigider pana a doua zi cand l-am taiat in doua. 


Cand am pregatit mousse-ul cu Oreo, prima data am pus gelatina la hidratat in aprox 50 ml apa rece.
In aproximativ 10 minute a fost hidratata. Apoi am topit-o (eu o topesc la microunde, dar se poate si pe baie de abur).

Intre timp am pus intr-un bol incapator smantana pentru frisca si zaharul pudra. Am mixat doar putin si apoi am adaugat crema de branza si gelatina topita. Am mixat din nou (nu prea mult),  pana cand acestea s-au omogenizat. Am adaugat biscuitii Oreo rupti si i-am incorporat cu ajutorul unei spatule.

Pe un platou am fixat un inel reglabil in interiorul caruia am pus si folie de acetat.
Am pus in interior o felie din blat, am turnat mousse-ul cu biscuiti Oreo si apoi am pus totul la frigider pentru aproximativ 15 minute. 

Am pus apoi stratul de biscuiti. I-am trecut pe fiecare prin lapte rece si i-am asezat  peste mousse cu Oreo.


Intre timp am pus la hidratat gelatina pentru mousse-ul de zmeura.
Piureul de zmeura eu l-am avut pregatit din timp si congelat. 
Am topit gelatina si am adaugat-o peste piureul de zmeura.
Am mixat smantana pentru frisca cu zahar si crema de branza pana cand s-au omogenizat, am adaugat piureul de zmeura si l-am incorporat si pe acesta.
Am turnat mousse-ul peste stratul de biscuiti si apoi am asezat cu atentie si a doua felie de blat. 
Am acoperit tortul cu folie alimentara si l-am pus la frigider pana a doua zi.


Am indepartat inelul si folia de acetat, l-am invelit in crema de unt si l-am decorat.


Tortul este foarte, foarte gustos. 


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.


Nota personala:

- Mousse-ul de fructe, in acest caz de zmeura, echilibreaza foarte bine gustul dulce al tortului. 

- Pentru un aspect mai placut a sectiunii, data viitoare nu voi rupe biscuitii, pur si simplu ii voi pune ca strat de biscuiti - deci vor fi doua straturi .

- Sursa AICI (cu unele modificari)

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu