28 aprilie 2021

Cheesecake cu dulceata de afine


 La noi, cheesecake-ul este un desert foarte indragit. 
De-a lungul vremii l-am pregatit cu diferite fructe si toate au farmecul lor. 
Va vine sau nu sa credeti, dar primul meu cheesecake l-am facut cu afine. Eram tare incepatoare atunci 😊 Acum m-am hotarat sa postez si o reteta cu el, mai ales ca am intrat in posesia unei dulceti din afine - de foarte buna calitate de la Din Eden.

Am folosit:

- 250 g biscuiti cu cacao
- 10 g cacao
- 150 g unt
- 70 g zahar pudra

Pentru crema:

- 250 g crema de branza
- 200 g smantana grasa
- 170 g zahar pudra
- 400 ml smantana naturala pentru frisca
- 1 lingurita extract de vanilie
- 10 g gelatina granule (1 plic)
- 30 ml apa

Pentru decor am folosit:
- 150 g afine
- 1 plic gelatina rosie
- 2 linguri zahar tos

Prima data am pus la hidratat gelatina in 30 ml apa rece.

Cu ajutorul mixerului "am facut praf" biscuitii 😀. I-am pus intr-un bol, am adaugat zaharul pudra si cacao. Am amestecat putin si apoi am amestecat totul cu untul aflat la temperatura camerei.  Am omogenizat bine.  


Am fixat un inel reglabil pe o tava. In interiorul acestuia am pus folie de acetat si apoi am turnat compozitia de biscuiti. Diametrul inelului a fost de 24 cm


Am presat formand astfel blatul.

Apoi, intr-un bol incapator am pus crema de branza, smantana, zaharul pudra, smantana pentru frisca si extractul de vanilie. Am mixat cateva minute si apoi am adaugat gelatina topita la baie de abur. Am mixat din nou pana cand am incorporat-o si pe ea in crema (aproximativ 1 minut). Apoi am impartit crema in doua parti relativ egale. In jumatate am adaugat dulceata de afine. Eu am pus 8 lingurite. Am amestecat si am turnat crema peste blatul de biscuiti.
 Am pus tava la frigider pentru aproximativ 10 minute.
Intre timp am pus crema alba intr-un posh.  Cu ajutorul acestuia am pus-o peste prima crema, am nivelat cat de bine am putut si am pus iar tava la frigider pentru aproximativ 30 de minute.


Aceasta este duceata despre care va vorbeam 💓


Pana cand cheesecake-ul a stat putin la rece, eu am spalat afinele pentru decor si le-am tamponat cu un servetel absorbant.
 Am pregatit si gelatina rosie conform instructiunilor de pe plic. 
Dupa cum se vede in poza de mai jos, a iesit o mandrete de decor 😉😀


Partea cea mai grea vine acum: asteptarea 😂

Astfel pregatit si montat, cheesecake-ul trebuie sa stea la frigider macar 3 - 4 ore inainte sa fie taiat. Sigur.... timpul a trecut...dar greu 😊

Mai departe... va las sa va delectati cu pozele 😊😊😊




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu