11 mai 2021

Paste paccheri umplute cu carne, manatarci si urda


Am pregatit paste in fel si chip pana acum, dar combinatia carne-manatarci-urda a fost pentru mine o provocare 😏
 
Am folosit:

- 350 g paste paccheri

- 500 g carne tocata amestec vita-porc
- 25 g manatarci uscate
- 3 sau 4 linguri de ulei
- 1 ceapa de marime porivita
- 1/2 fir usturoi verde
- 4 linguri pasta de rosii
- 200 ml sos de rosii cu masline si peperoni
- 150 ml apa
- 200 g urda 
- 40 g cascaval
- sare, piper
- frunze de busuioc (dupa gust)

Pentru sosul bechamel am folosit:

- 20 g unt
- 200 ml  lapte
- 20 g faina
- sare, piper, nucsoara

Am mai folosit:

- 2 linguri cascaval
- 125 g mozzarella

Cu o seara inainte am pus la hidratat manatarcile in putina apa calduta.



Aici am pastele paccheri si sosul de rosii cu masline si peperoni de la Terra E Sapori


Am tocat ceapa si uturoiul si le-am pus intr-o cratita antiaderenta impreuna cu putina sare grunjoasa si putin piper proaspat rasnit.


Am calit totul pana cand s-au inmuiat putin....
In acest timp am scurs manatarcile si le-am tocat. Dat fiind faptul ca manatarcile au fost pregatite/uscate de mine si stiind ca au fost de cea mai buna calitate - mi-am permis ca sa pastrez apa in care s-au hidratat. Era atat de parfumata! 


Le-am adaugat peste ceapa si uturoiul calit.


Am amestecat si am adaugat carnea. Am amestecat din nou si am gatit totul la foc mic pana cand aceasta si-a schimbat culoarea.
Acum si-a intrat in rol apa in care am hdratat manatarcile. Cu ea am diluat pasta de rosii si am adaugat-o impreuna cu sosul de rosii cu masline si peperoni in cratita. Am amestecat si am fiert totul la foc mic inca 30 de minute.


In tot acest timp am amestecat ocazional, iar la final, sosul format arata ca in poza de mai jos.


L-am lasat sa se raceasca aproape complet si am daugat urda, cascavalul si frunzele de busuioc tocate. Am amestecat, am potrivit gustul de sare si piper si apoi l-am pus intr-un posh.




Dupa cum se vede, a rezultat o compozitie ferma, fara lichid.

Am pregatit sosul bechamel exact dupa metoda de aici. Am pus jumatate pe fundul formei de yena in care urma sa pun paccheri la cuptor, iar pe celalalt l-am acoperit cu folie alimentara pana cand am fiert pastele si le-am umplut.

Am fiert pastele fix 10 minute din momentul in care le-am pus in apa clocotita (cu putina sare). Le-am scurs, le-am trecut pe sub jet de apa rece  si le-am stropit cu putin ulei ca sa nu se lipeasca.


Mai departe totul a fost foarte simplu. Le-am umplut, le-am asezat in tava unele langa altele, am turnat diferenta de sos bechamel, am pus felii de mozzarella si putin cascaval.



Am introdus forma la cuptorlul preincins la 220 de grade pentru jumatate de ora.
S-a rumenit frumos, poate putin prea mult prin unele locuri, dar noua ne place mult si asa 😋


Cum deja salivam de ceva timp pe langa ea, atat eu cat si ceilalti ai casei, nu am mai asteptat sa se racesca putin - ne-am pus in farfurii portii generoase si am am mancat cu mare, mare pofra! 💓😊😉




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.


Nota personala:

- daca sosul este moale inainte de a adauga urda si cascavalul - se poate adauga o lingura de pesmet.
- din cantitatile de mai sus rezulta cel putin 5 portii zdravene😅
- data viitoare as incerca sa inlocuiesc busuiocul cu cimbru
- sunt multe arome, dar tocmai acest lucru le face si mai interesante.... gusti si savurezi fiecare inghititura vrand sa-ti dai seama ce anume iti place cel mai mult la ele....😋



-

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu