2 iunie 2021

Cotlete de porc picante cu sos de smantana - reteta ungureasca


 In urma cu putin timp am primit o minunata tigaie. A fost dragoste la prima vedere si m-am  grabit sa o testez.  Este cu adevarat minunata din toate punctele de vedere, asa cum sunt toate produsele de la Sonette 💓💓💓 Nu pot sa nu ma laud si sa nu va arat unde puteti vedea tigaia mea 💓 Accesati AICI si spuneti-mi daca nu cumva va face si voua cu ochiul asa cum mi-a facut si mie 💓

Voi scrie prima reteta pe care am pregatit-o  cu ajutorul ei 💓, dar mai am si altele si inca multe alte"planuri"  😏

Am folosit:

- 4 cotlete de porc cu os (aproximativ 800 g)
- 1 lingurita piper
- 1/2 lingurita chimen
- 30 g unt
- 2 linguri ulei
2 foi de dafin
- 4 catei de usturoi
- 2 lingurite boia
- 1/2 lingurita fulgi ardei iute
- 150 g smantana
- sare
- patrunjel verde

In primul rand am spalat cotletele si am absorbit surplusul de apa cu servetele de bucatarie.
Le-am condimentat cu sare, piper si fulgi de ardei iute.


In cratita mea preferata 💓 (in cea despre care va vorbeam mai sus), am pus 2 linguri de ulei si 30 g unt.
Cand untul s-a topit si s-a incins putin (la foc mic), am asezat bucatile de cotlet.



Le-am lasat sa se rumeneasca putin si le-am intors pe partea cealalta. 
Le-am tinut cam cinci minute pe fiecare parte.


Intre timp am tocat 4 catei de usturoi si am pregatit restul condimentelor


Cand cotletele au fost usor rumenite pe ambele parti am adaugat usturoiul, foile de dafin si semintele de chimen.


Am adaugat apa calda pana la nivelul bucatilor de cotlet, am pus capacul si am lasat totul sa se gateasca, la foc mediu, aproximativ 45 de minute. 


In acest timp apa a scazut  si s-a format un sos aromat, absolut delicios.
Am presarat boia si am adaugat smantana. Eu am avut smantana cu 30% grasime.


Am incorporat smantana in sosul din cratita si am mai fiert 2 sau 3 minute. Apoi am adaugat patrunjel verde si am lasat sa se infuzeze.



Nu pot sa descriu ce aroma placuta are acest sos si ce fraged este cotletul!😍
Noi am mancat aceasta bunatate cu piure de cartofi, dar se potriveste foarte bine si cu orez sau cu mamaliga. 




Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.

Nota personala:

- eu nu as schimba nimic la aceasta reteta, dar persoanele care nu iubesc picanteriile - pot renunta la fulgii de ardei iute






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu