24 iunie 2021

Prajitura cu capsune


Mi-am propus ca in fiecare sezon al capsunelor sa pregatesc macar doua retete. 😉
Asadar....

Am folosit:

- 4 oua
- 100 g zahar tos
- 135 g faina
- 1 lingurita praf de copt
- 3 linguri de ulei
- 2 pliculete zahar vanilinat
- 1 praf sare

Pentru crema:

- 400 ml smantana naturala pentru frisca
- 400 g capsune
- 200 g zahar
- 20 g gelatina granule
- 1 plic zahar vanilinat (optional)

Pentru decor:

- 2 pliculete gelatina tort-gelee rosu
- 4 linguri de zahar
- 500 ml apa
- capsune taiate sferturi sau jumatati (in functie de marimea acestora) 

Am mixat ouale intregi cu zaharul tos, zaharul vanilinat si praful de sare pana cand acestea si-au dublat volumul si zaharul s-a topit complet. Am adaugat apoi uleiul si am mixat cateva secunde. 
Dupa aceia am incorporat faina si praful de copt cu ajutorul unui tel. 
Am turnat compozitia rezultata in tava tapetata cu hartie de copt (23 x 32 cm) si am copt blatul aproximativ 25 de minute la 180 grade Celsius. 
Cand a fost copt l-am scos pe un gratar si l-am lasat sa se raceasca complet.

Am pus gelatina sa se hidratexe in apa rece (aproximativ 50 ml)
Am spalat capsunele si le-am curatat de codite si frunze. Apoi le-am pus in paharul blenderului si in cateva secunde le-am transformat intr-un piure aromat 💓
Apoi, intr-o cratita am pus smantana pentru frisca, piureul de capsune si zaharul. Am pus totul pe foc ca sa se incalzeasca bine, dar fara sa fiarba. Am retras cratita de pe foc si am adaugat gelatina hidratata.  
Am amestecat continuu pana cand aceasta s-a dizolvat complet. 

Am tapetat cu folie alimentara tava in care am copt blatul.
 Am pus blatul si apoi am turnat crema cu capsuni. 
Am pus tava la frigider pentru aproximativ 15 minute si apoi am repartizat relativ uniform capsunele taiate.

 

Am pus iar tava la frigider pentru aproximativ 30 de minute, timp in care am si pregatit jeleul rosu conform indicatiilor de pe pachet. 
L-am turnat cu atentie peste fructe si acum a inceput calvarul asteptarii 😉

Peste 3 sau 4 ore poate fi taiata si degustata, dar a doua zi este de-a dreptul minunata 💓💓💓



 Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.

Nota personala:

- pentru ca blatul este foarte pufos, are tendinta sa se ridice la suprafata - iar crema la fundul tavi. De aceia, o alta varianta ar fi ca sa pun prima data in tava crema si apoi blatul. Dupa ce se intareste, se rastoarna pe un platou, se pune iar in tava, se adauga capsunele si jeleul. Sigur, aceasta varianta dureaza mai mult. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu