12 august 2021

Grisine cu ceapa


Fiindca in urma cu foarte putin timp am intrat in posesia a trei sticle de ulei de masline de cea mai buna calitate, am hotarat sa pregatesc niste grisine cu ceapa. Tot recent - am mancat la cumnata mea si ne-au placut foarte mult 💓

Am folosit:

- 300 g faina tip 000
- 75 g gris
- 180 ml apa calduta
- 30 ml ulei de masline extravirgin Primo Bio
- 1 lingurita zahar
- 1.5 lingurita sare
- 1 ceapa rosie de marime medie 
- 18 g drojdie proaspata

Am curatat, spalat si tocat ceapa.


Am pus-o intr-o cratita antiaderenta impreuna cu uleiul de masline si sarea.


Am calit-o la foc mic pana cand s-a inmuiat putin si apoi am lasat-o sa se raceasca.


Am pregatit aluatul cu ajutorul masinii de paine.
Deci, cand ceapa a fost aproape rece - am pus-o in cuva masinii, am adaugat apa calduta, grisul, faina, drojdia proaspata si lingurita de zahar. Am setat programul pentru framantare care la masina mea dureaza 15 minute. Cand aluatul a fost gata, l-am scos intr-un bol incapator si l-am acoperit cu folie alimentara. 


L-am lasat sa creasca aproximativ 30 - 35 minute, timp in care si-a dublat volumul


Apoi l-am impartit in bucati de aproximativ 25 g si le-am transformat in baghete lungi de aproximatv 30 cm. Eu am facut unele mai lungi si unele mai scurte - am testat 😉

Aluatul este unul foarte prietenos si nu necesita ca blatul de lucru sa fie presarat cu faina sau uns cu ulei.

Inainte de a le baga in cuptor, le-am mai uns putin cu ulei de masline si pe unele le-am presarat cu putin oregano uscat.



Intre timp, am preincins cuptorul la 180 g si le-am copt aproximativ 25 de minute - pana cand s-au rumenit usor.
Mirosul degajat din cuptor sunt irezistibil. 😉



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.

Nota personala:

- grisinele cu ceapa se pregatesc foarte usor si sunt o gustare excelenta chiar si in zilele de post. 

- cand sunt calde sunt putin moi, dar imediat ce se racesc devin crocante

- daca aluatul este pregatit cu mana sau robotul de bucatarie - atunci drojdia trebuie amestecata cu zaharul, putina faina si putina apa calduta, pentru a forma maiaua.

- nU este necasara cresterea lor in tava

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu