9 august 2021

Ardei umplut cu legume, orez si carne de porc


 Ne plac mult ardeii umpluti!
 Ii pregatesc mereu in diverse variante: cu orez si ciuperci, cu orez si legume, cu orez si carne....
De data aceasta am vrut sa-i fac doar cu orez si legume, dar in ultimul moment am primit "indicatii" ca parca ar fi buna si putina carne in ei 😉 M-am conformat! 😊
Eram si foarte nerabdatoare sa testez noua oala de la Sonette  💓💓💓

Asadar, am folosit:

- 14 ardei grasi de marime potrivita
- 1 ceapa
- 2 linguri de pasta de ardei 
- 1 morcov
- 8 linguri de orez
- 400 g carne tocata de porc
- putin ulei
- sare, piper
- 1 legatura marar
- 1 lingurita peperoncini (optional)
- cimbru uscat (optional)
- 1 ou

Pentru sos am folosit:

- 800 g rosii proaspete si bine coapte
- 1 lingura rasa cu faina

Am curatat, spalat si tocat ceapa si morcovul. Le-am pus la calit/sotat intr-o cratita cu putin ulei. Am adaugat si pasta de ardei, sare si piper si cateva linguri de apa.


Cand legumele s-au inmuiat putin, am adaugat orezul spalat, fulgii peperoncinii si cimbrul


Am lasat cratita in continuare la foc mic, amestecand usor pana cand orezul a absorbit tot lichidul. Dureaza foarte putin 😉
Am oprit focul, am adaugat carnea tocata, mararul si oul. Am porivit gustul de sare si piper si am lasat compozitia sa se odihneasca pana cand am curatat si spalat ardeii.



Am umplut ardeii cu compozitia de mai sus, am pus capacelele care de data aceasta au fost chiar cotoarele lor, cutatete de seminte. Spun asta pentru ca uneori formez capacele din felii de rosii.  


Am adaugat apa fierbnte aproape pana la nivelul lor si putina sare. I-am pus sa fiarba aproxomativ 15 minute.


Intre timp am oparit rosiile, le-am curatat de coaja si le-am dat pe razatoare.
Intr-o cratita mica am pus doua linguri de ulei si le-am incins putin. Am dat cratita la o parte, am adaugat faina, am amestecat bine si apoi am adaugat rosiile date pe razatoare. Am readus cratita pe foc pentru maxim 2 minute - doar pana cand sosul s-a omogenizat putin. Am turnat sosul in oala, peste ardeii umpluti si am continuat fierberea cam 5 minute.


Intre timp am incins cuptorul la 220 grade si am continuat gatirea in cuptor (fara capac). Nu as putea spune exact cat i-am mai tinut, dar cred ca in jur de 30 de minute. In acest timp sosul a scazut si a capatat putina consistenta. 
Pentru noi au fost perfecti! 💓


In farfurie (eu) am mai adaugat marar si am suplimentat gustul si asa picant - cu ardei iute proaspat 😉


 Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.


Nota personala:

- oalele de la Sonette ajuta la o gatire mai rapida a mancarurilor, de aceia - daca se doreste o rumenire usoara a ardeilor - se pun in cuptor imediat ce se adauga sosul de rosii

- am pus pasta de ardei  doar pentru un contrast de culoare. De data aceasta gustul ei este estompat de canttatea mare de ardei gras



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu