21 noiembrie 2021

Chec cu cacao - de post


Cand aud cuvantul "chec" -  ma gandesc la arome. 
De-a lungul timpului am facut tot felul de combinatii si de fiecare data mi s-a parut ca cel din urma este cel mai gustos. Intelegeti voi ce vreau sa zic: suntem FAN chec 😉😊

Se pregateste repede si este aproape imposibil sa nu reuseasca, dar ca la orice preparat - detaliile fac diferenta. De exemplu, mie mi se pare ca este foarte important felul in care se coace checul. Recent am descoperit ca in tavile din yena se coace muuult mai frumos si uniform, deoarece caldura se distribuie uniform - ceea ce este foarte important pentru reusita unui chec/preparat.

De data aceasta am pregatit un chec de post cu cacao si aroma de portocale. 😍

Am folosit:

- 230  g faina tip 000
- 250 ml lapte din soia
- 100g zahar pudra
- 50 ml ulei de floarea soarelui
- 150 g dulceata 
- 40 g cacao dark
-1 lingurita bicarbonat de sodiu
- 1 lingurita otet
- 1 praf de sare
- 1 lingurita extract de portocale


Intr-un bol incapator am pus faina, zaharul, cacao si sarea. 


Le-am amestecat cu un tel si apoi am adaugat laptele din soia si uleiul. Am omogenizat si la final am completat cu dulceata, extractul de portocale si bicarbonatul stins cu otet.


Am turnat compozitia intr-o forma din yena si am bagat checul in cuptorul preincins la 165 - 170 grade pentru aproximativ o ora.


Dupa 55 de minute am facut testul cu scobitoarea si a fost ok - mai exact scobitoarea a iesit aproape curata. Avand in vedere faptul ca el are o textura usor umeda - am considerat ca cele 55 de minute sunt suficiente (dar asta depinde de fiecare cuptor)


L-am lasat sa se racoreasca cateva minute in forma si apoi l-am scos cu multa usurinta pe un platou.

L-am pudrat cu zahar si am taiat felii generoase. Pana cand am organizat o mica sedinta foto si am pregatit un ceai, s-a racit suficient si am putut sa-l savuram in voie 😀


Este foarte pufos si aromat. Mie mi se pare foarte potrivita combinatia cacao - portocala.
Cum spuneam, se poate vedea in foto textura usor umeda.
😍😍😍 Mmmmm!!! Un deliciu!!! 


 Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- Inainte de a fi bagat la cuptor se pot pune deasupra niste samburi de nuca sau alune taiate grosier


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu