21 noiembrie 2021

Chifle pufoase cu usturoi si verdeata


Visez de mult la aceste chifle, dar zilele trecute mi-am propus sa inaugurez o forma din yena care mi s-a parut foarte potrivta pentru asa ceva. Chiar nu m-am inselat.... este minunata! Nu este nici mare, dar nici mica.... este de calitate si este din gama Borcam Premium. 
 Imi place atat de mult si nu-mi vine sa o las din mana. 
 Asadar, am trecut la treaba!
 
Am folosit:

- 530 g faina tip 000
- 200 ml apa calduta
- 1 lingura zahar
- 20 g drojdie proaspata
- 1 ou
- 50 g unt
- 4 g sare

- lapte pentru uns chiflele

- 4 lnguri ulei de masline
- 2 catei de usturoi
- marar si patrunjel verde

Intr-un bol am pus drojdia si zaharul, am adaugat apa si 2 linguri din faina deja cantarita. Am dat totul la o parte pentru 10 minute, timp incare am pregatit restul ingredientelor.
Peste faina am adaugat sarea si oul si apoi amestecul de drojdie


Am framantat pana cand am incorporat toata faina din bol, apoi am adaugat untul aflat la temperatura camerei. La prima vedere aluatul pare a fi cam neprietenos, dar imediat ce am reusit sa incorporez cat de cat untul, l-am scos pe masa de lucru si l-am framantat inca 8 - 10 minute. 


Nu mi-a venit sa cred. S-a transforma miraculos intr-un aluat neted care nu s-a mai lipit deloc.


L-am pus din nou in bol si l-am acoperit cu folie alimentara.


Peste o ora era crescut frumos, isi dublase volumul....


....si era plin de basicute


L-am scos din bol, l-am impartit in  noua parti egale si l-am modelat.


Am pus bucatile de aluat in forma din yena unsa cu foarte putin  ulei de masline, la distante cat de cat egale...


In doar 30 de minute au crescut foarte frumos


Inainte de a le introduce la cuptor, le-am uns cu lapte.
Le-am copt aproximativ 30 de minute la 180 de grade, pana s-au rumenit frumos


Intre timp am pregatit amestecul de ulei cu ustuoi si verdeata


Fierbinti, abia scoase din cuptor le-am uns cu amestecul de mai sus. 
Nu pot sa va spun cat de frumos miroseau si mai ales ce pofta am avut 😍


Intr-adevar sunt foarte pufoase, iar ca si gust sunt fix asa cum mi le-am imaginat. 


 Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- data viitoare voi imparti aluatul in 12 sau 16 bucati

- si de aceasta data forma din yena a demonstrat ca este net superioara celorlalte forme pe care le-am avut pana acum

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu