19 noiembrie 2021

Pizza vegetariana Arovit


Aceasta pizza a iesit neasteptat de gustoasa. Candva am mancat la restaurant o pizza vegetariana si mi-a placut mult. Nu m-am aventurat sa o fac acasa pentru ca ma gandeam ca trebuie sa ai macar un cuptor bun ca sa o poti face ca pe aceia.
Dar, astazi cu gandul la provocarea "O zi vegetariana" lansata de  Arovit - m-am incumetat 😀
Acum pot spune ca am un singur regret: ca am tot amanat sa o pregatesc pana 😉

In caz de "urgenta" - cu un aluat facut in casa sau cu unul cumparat aceasta pizza salveaza orice situatie.

Pentru aluat am folosit:

- 250 - 270 g faina tip 650
- 150 ml apa calduta
- 20 ml ulei de masline
- 12 - 13 g drojdie proaspata
- 1/2 lingurita zahar
- 1 praf sare
- oregano

Pentru topping:

- rosii pasate de la Arovit
- branza/cascaval de post
- 3 linguri mazare de la Arovit 
- 2 linguri boabe de porumb din conserva
- masline verzi umplute cu ardei rosu
- 1/2 ceapa rosie
- felii de ardei capia rosu
- fulgi peperoncini

Am pregatit aluatul pentru pizza cu ajutorul masinii de paine.
Am pus toate ingredientele in cuva masinii respectand ordinea: prima data lichidele - adica apa, uleiul si apoi prafurile... sarea, zaharul, oregano si faina. La final am adaugat drojdia. Am setat masina pe programul 16 (la masina mea) si am lasat-o sa-si faca treaba.

Cand aluatul a fost  gata, l-am scos intr-un bol, l-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat sa creasca.
 Aluatul rezultat este unul moale si fin. 
L-am intins cat am putut de uniform si l-am pus in tava din yena unsa cu putin ulei de masline


Am considerat ca rosiile pasate de la Arovit sunt tocmai bune pentru a unge blatul. De obicei, daca folosesc rosii cuburi sau suc de rosii - le fierb cateva minute cu putin ulei de masline si condimente, dar de data aceasta le-am folosit ca atare.
Peste stratul de rosii pasate am pus din loc in loc felii de branza vegana, felii de ardei si ceapa rosie, si masline feliate.


Am introdus pizza  in cuptorul preincins la 200 de grade  pentru aproximativ 15 minute.
Am scos tava si abia acum am adaugat mazarea si boabele de porumb.
Tot acum am presarat si fulgii peperoncinii.


Am reintrodus tava pentru aproximativ 10 minute si gata pizza. 😍

Daaaa, am simtit nevoia unei pete de culoare proaspata si am adugat cateva frunzulite de cicoare creata de gradina ....


...si putin ketch-ul 😉


 Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- desigur, se pot adauga si ciuperci  dar eu nu am vrut sa o aglomerez prea tare 



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu