28 noiembrie 2021

Drob de toamna


Cu toate ca are in compozitie maruntaie de miel, l-am numit "Drob de toamna"  pentru ca spre deosebire de drobul care se face primavara cu multa verdeata, acesta are in loc de ceapa  si usturoi verde - praz, ceapa galbena si catei de usturoi... Da, am mai facut unele mici modificari, dar principiul este cam acelasi.... Este adevarat ca difera putin gustul, dar pot sa spun ca-mi place la fel de mult 😊
 Daca vreti sa vedeti cum il fac la Paste, puteti citi reteta AICI

Am folosit: 

- 450 g maruntaie de miel (fierte si scurse)
- 250 g piept de pui
- 1 ceapa mare
- 1 fie praz
- 1/2 ardei capia rosu
- 3 catei mari de usturoi
- 3 oua fierte
- 3 oua crude
- 1 lingura untura
- 1 legatura patrunjel
- 2 sau 3 linguri de ulei
- sare, piper
- fulgi peperoncini (optional)

Am spalat maruntaiele in mai multe ape avand grija sa inlatur eventuale fire ramase de pe blana. Am crestat apoi toate organele si le-am lasat in apa rece aproximatix o ora si jumatate, timp in care am schimbat apa de doua ori.

Am pus apa intr-o oala mare, pe foc. Cand a inceput sa fiarba apa am adaugat organele si o lingura de sare grunjoasa. Cand au inceput sa fiarba s-a format spuma. Am adunat-o de cate ori a fost nevoie.
Cand au fost fierte le-am scos intr-un castron si le-am lasat sa se raceasca.
Intre timp am fiert 3 oua - tari.

Am curatat spalat si tocat (la cutit) ceapa, prazul, usturoiul, ardeiul si patrunjelul.
Aceeasi soarta au avut-o si ouale fierte si pieptul de pui.
Cand organele au fost reci le-am tocat si pe ele la cutit si le-am pus intr-un vas incapator.



Intr-o cratita am turnat putin ulei, am adaugat pieptul de pui si l-am calit putin. 
Cand acesta si-a schimbat culoarea, am adauta ceapa si tulpina de la praz. Partea verde am folosit-o cruda putin mai tarziu.


Cand si ceapa a fost putin inmuiata, am lasat-o sa se racoreasca putin si am facut o adunare generala in castronul cu maruntaie, dupa cum se vede in poza de mai jos 😊


Am amestecat totul  incercand sa nu zdrobesc foarte tare ingredientele, mai ales oul fiert.
 Imi doream un drob cu aspect de mozaic - dar nu prea mi-a iesit.... 

In forma de yena am intins prapurele si apoi am pus compozitia de drob. Am presat usor...


... si am incercat sa acopar drobul deasupra cu prapurele ramas pe margini, dar din pacate a fost putin prea mic si nu am reusit chiar peste tot. Am presarat putina sare si l-am bagat la cuptor pentru aproximativ 50 minute.


Cand l-am scos din cuptor arata ca in poza de mai jos. Priviti ce frumos s-a copt. pentru ca am folosit forma din yena, nu s-a prins/ars nici un pic si nu a fost necesar sa folosesc hartie de copt cum faceam de obicei. Minunate sunt aceste forme! 💓💓💓


L-am lasat sa se raceasca in forma si apoi l-am scos pe un platou. 
Daca nu ar fi fost unsa - forma ar fi fost aproape curata. 


Am taiat cateva felii si am mancat cu muraturi asortate si paine prajita. Uite.... inca un motiv pentru care i-am spus "Drob de toamna" 😊😉 Primavara l-am fi mancat cu salata de salata verde sau ridichi...


Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- pentru o compozitie putin mai legata se poate adauga putin pesmet

- Ingredientele pot fi tocate cu robotul sau masina de carne si rezulta un drob pasta. Mie mi se pare ca este mai gustos taiat la cutit 😊

- recomand cu caldura si pentru astfel de preparate formele din yena.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu