28 noiembrie 2021

Pulpa de miel - la cuptor


Sigur ca nu-i mare filosofie sa faci o friptura la cuptor, dar cand ai o bucata mai mare de carne si vrei sa o pregatesti intreaga - uneori este destul de dificil pentru ca o vrem si gustoasa si bine facuta 😉
Eu am avut o pulpa de miel care a cantarit in jur de 2.5 kg.
Voi spune aici ce anume am folosit si cum am procedat. In afara de carne am mai avut nevoie doar de cateva condimente - care sunt dupa gust si ca si cantitate si ca si alegere a fiecaruia.

Am folosit:

- 2.5 kg carne de miel (aproximativ)
- sare grunjoasa
- piper mozaic proaspat rasnit
- foi de dafin
- fulgi peperoncini
- catei de usturoi
- ulei de masline

In mod normal as fi facut un amestec din aceste condimente si as fi masat carnea cu simt de raspundere, iar peste 2 sau 3 ore as fi bagat-o in cuptor. 
De data aceaasta am presarat fiecare condiment in parte pe ambele parti. La final am pus si ulei de masline.
 Am turnat in tava o cana de apa si am acoperit-o ermetic cu folie alimentara. Astfel ambalata am pus friptura la frigider pana a doua zi (cel putin 20 de ore)

Am scos-o din frigider inainte cu vreo 3 ore de a o baga in cuptor - pentru a nu pune in pericol tava din yena.

Ei bine, inainte de a baga friptura in cuptor, am indepartat folia alimentara si am acoperit-o cu folie de aluminiu. 


Am tinut friptura in cuptor aproximativ 90 de minute la 180 - 190 grade doar cu rezistentele (fara ventilatie)

Cu atentie sporita  (ca sa nu ma ard cu aburii) am indepartat folia de aluminiu si cu o lingura am turnat peste carne din sosul format in tava si am mai lasat-o 10 minute.


Apoi am uns-o abundent cu sos Barbeque si inca 10 minute in cuptor au fost suficiente pentru a  capata o crusta delcioasa 😊


Nu stiu cum vi se pare voua, dar noua ne-a placut mult, efectiv se topea in gura. 
Alaturi de un piure si o salata - a mers la fix! 😋

Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.

Nota personala:

- niciodata nu voi mai face friptura la cuptor in alta tava decat in cea de yena... 

- Temperatura se distribuie uniform si carnea se gateste uniform si in profunzime.
 A fost gatita perfect, nu s-a prins deloc de tava, iar tava s-a curatat atat de usor doar cu apa calda si detergent de vase


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu