17 noiembrie 2021

Foi cu miere de albine


Imi plac mult aceste foi!
 Le fac de ani de zile si le folosesc nu doar pentru prajitura Albinita. 
Se potrivesc de minune cu mai mute creme.

Am folosit:

- 200 g zahar
- 100 g unt
- 2 oua
- 2 linguri miere (aprox. 60 - 70 g)
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu
- 450 g faina

Am avut nevoie de un bol pe care sa-l pot pune la bain marie.

In acest bol am pus zaharul, ouale si mierea. Am mestecat putin cu un tel para si apoi am adaugat untul. Am pus bolul dasupra unei cratite cu apa fierbinte fara ca fundul acestuia sa ajunga in apa. Am amestecat toate ingredientle timp de 15 minute. Apoi am adaugat bicarbonatul de sodiu si am mai amestecat inca 10 minute. Trebuie sa recunosc ca nu am amestecat chiar continuu...😉
Am indepartat bolul de sursa de caldura, l-am lasat cateva minte ca sa se racoreasca. Apoi am turnat acest amestec in bolul robotului de bucatare, am adaugat faina si imediat a fost gata. NU a fost necesar sa mai adaug faina. La inceput pare moale si lipicios, dar trebuie sa avem rabdare cu el cateva minute si sa nu cedam tentatiei de a adauga faina, dar daca chiar este prea moale se poate adauga o lingura.

Ca sa pot face foi egale, eu il cantaresc de fiecare data si apoi il impart in 4 bucati. Una o pastrez pe masa de lucru si pe celelalte le acopar cu folie alimentara ca sa nu se usuce.

Se lucreaza usor! Eu le intind direct pe foaia de copt si deasupra pun folie alimentara. 
Cu ajutorul unui sablon, le decupez in forma dorita si le intep din loc in loc cu o furculita
Dupa ce le-am facut pe toate, le coc 5 - 7 minute la 180 grade. Eu pun cuptorul pe ventilatie sus - jos.
Dimensiunea foilor de mai jos este 32/23 cm.


 Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- Nu as schimba nimic la aceasta reteta 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu