9 noiembrie 2021

Sos Barbeque (BBQ)


Cu gandul la niste coaste de porc la cuptor, am facut acest sos BBQ absolut DELICIOS 🤤🤤🤤

Am folosit:

- 100 g ceapa rosie (aproximativ)
- 4 catei de usturoi
- 10 g ghimbir proaspat
- 100 g pasta de tomate de la Sultan
- 300 ml apa
- 1 lingurita paprika iute
- 1/2 fulgi peperoncini
- 60 ml otet
- 1/2 lingurita ienibahar
1/2 lingurita piper mozaic proaspat rasnit
- 80 g zahar brun
- sare, dupa gust

Am curatat, spalat si feliat ceapa, uturoiul si ghimbirul. Am pregatit/cantarit si restul ingredientelor.


Din pacate, din cauza entuziasmului - am uitat sa fac poze catorva etape, dar ma voi stradui sa detaliez in cuvinte... Sper sa reusesc! 😌

Am pus toate toate ingredientele intr-o craticioara, mai putin pasta de rosii si apa. Apoi am pus totul la fiert, la foc foarte mic pentru aproximativ 15 minute. Am adaugat apoi pasta de tomate diluata cu 250 ml apa si am lasat totul la fiert - tot la foc mic pana cand s-a legat un sos (aproximativ 40 minute). Desigur, intre timp am mai amestecat. La un moment dat am considerat ca legumele nu sunt fierte chiar pe gustul meu, iar sosul se ca ingrosase. Am mai adaugat 50 ml de apa fierbinte si l-am lasat sa mai dea cateva clocote.
 Am luat cratita de pe foc, am lasat sa se raceasca cateva minute si apoi am transformat transformat totul in pasta - cu ajutorul blenderului vertical. Am readus cratita pe foc pentru inca cateva clocote si apoi am pus o parte din sosul fierbinte intr-un borcan si o parte intr-un bol (urma sa-l degustam pe indelete 😊)

Intre timp, in cuptor, se lafaiau la caldurica 2 bucati zdravene de coaste turmentate din cauza vaporilor de la berea in care au facut baie toata noaptea 😅😅😅

Le-am uns cu un strat generos de sos BBQ si le-am mai lasat in cuptor ca sa faca putina crusta. Aveau nevoie de putina "aspreala" 😉

Ce sa mai spun? Imi ploua in gura si acum cand ma uit la poze 😂




 Cu piure....fara piure...cu muraturi.... fara muraturi.... sosul a fost bestial - fix pe gustul nostru!!! 💓💓💓 Coastele fragede se topeau in gura... Curcubeu pe cerul gurii!!!!

Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu.

Nota personala:

- sosul se pregateste foarte simplu si mi-am propus sa nu-l las sa se termine din frigider. Am vazut ca cel din borcan a fost la fel de gustor si dupa 10 zile. Sunt sigura ca se poate pastra si in camara daca borcanul este inchis ermetic.

- la reusita preparatului isi aduc cea mai mare contributie calitatea ingredientelor de baza. In acest caz, pasta de tomate de la Sultan are o contributie foarte mare avand o concentratie de 28%.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu