7 ianuarie 2022

Paine cu pasta de rosii si ierburi aromatice


Trebuie sa recunosc ca aceasta reteta de paine ma ispiteste de multa vreme 😊

Am folosit:

- 700 g faina tip 000
- 170 ml apa calduta
- 2 lingurite zahar
- 2 linguri ulei de masline
- 2 linguri lapte
- 1 ou mare (60 g)
- 1 pachet drojdie instant (10 g)
- 10 g sare
- 300 g pasta de rosii de la Sultan
- 1 lingurita cu varf ierburi aromatice Provence (5 g)

Intr-un bol incapator am pus faina, sarea, ierburile si drojdia.
Separat am amestecat zaharul, apa, laptele, oul, uleiul si pasta de rosii.
  Am turnat amestecul lichid peste faina si am incorporat-o treptat. Am framantat pana cand am obtinut un aluat neted care opune putina rezistenta.


L-am pus in bolul uns cu putin ulei de masline si l-am acoperit cu folie alimentara. 


L-am lasat sa creasca 35 - 40 minute...


... apoi l-am rasturant pe masa presarata cu putina faina...


Fara sa folosesc sucitotul l-am aplatizat putin si apoi am format un rulou pe care l-am asezat intr-o forma ovala din yena care are si capac



L-am lasat la crescut aproximativ 50 minute, timp in care nu doar si-a dublat volumul... a crescut foarte frumos.



Capacul l-am incins cateva minute in cuptor, iar apoi l-am pus peste paine. 
L-am manevrat cu mare atentie ca sa nu ma ard.


Am introdus astfel painea in cuptor pentru aproximativ 15 minute. Apoi am indepartat capacul si am contiuat coacerea pentru inca 40 minute. 
Cert este ca trebuie sa se rumeneasca  putin. Pentru ca am ales sa o coc in vasul din yena, am putut sa observ foarte bine cat de coapta este in partea de jos si lateral.


Am scos-o pe un gratar ca sa se racoreasca putin.


Am taiat cateva felii si am fost impresionata de pufosenie si gust 💓



 Repede, repede am uns o felie cu putin unt, apoi o alta felie cu pasta light de branza... si de ce sa nu recunosc - cu mare placere am mancat si goala - tocmai pentru a-i simti cat mai bine gustul.
Reactiile au fost de genul: "Mmm! Este buna! Sa mai faci" sau "Ai putea sa-mi faci cu ea un sandwich cu cascaval pentru soala?" Foarte bucuroasa am fost 😉😍 

Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- painea are o textura usor umeda si trebuie pastrata la frigider daca nu se consuma in 2 zile

- cantitatea de plante aromatice este relativa, dupa gust. Data viitoare voi pune ierburi proaspete si poate si cateva masline

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu