5 ianuarie 2022

Tocanita din pipote de pui - cu mamaliga


Ne plac mult maruntaiele, in general - iar pipotele de pui sunt in topul preferintelor.
De data aceasta am pregatit o tocanita simpla, dar foarte gustoasa - care a mers de minune cu mamaliga 
😋😋😋

Am folosit:

- 1 kg pipote (au fost si cateva inimi)
- 3 cepe de marime mijlocie
- 2 ardei capia tocati si congelati
- 4 catei mari de uturoi
- 2 linguri generoase cu pasta de tomate de la Sultan
- 3 sau 4 linguri cu ulei
- 2 foi de dafin
- sare, piper
- fulgi peperoncini 
- patrunjel verde

Am curatat pipotele cu simt de raspundere si le-am tinut in apa rece aproximativ 2 ore, timp in care am schimbat apa de 2 ori.
Le-am pus sa fiarba in oala sub presiune cca 30 de minute din momentul in care oala a inceput sa elimine abur. In oala am pus apa atat cat sa le acopere, o foaie de dafin si aproape o lingurita de sare.
Dupa ce au fiert 30 minute, am depresurizat oala si am rasturnat continutul intr-un strecurator, avand grija sa pastrez o parte din apa in care au fiert.

Intre timp am curatat ceapa si am tocat-o julien. Am pus-o intr-o cratita incapatoare impreuna cu cateva linguri de ulei, ardeiul congelat, sare, piper si fulgi peperoncini


Le-am calit putin la foc rapid, adaugand cate putina zeama de la pipote.
Cand legumele au fost moi am adaugat pipotele fierte si putin mai mult de jumatate de cana cu zeama.


Le-am lasat "sa se imprieteneasca" cateva minute si apoi am adaugat doua linguri de pasta de tomate diluata cu zeama de la pipote. Dupa 5 minute de clocot lent am adaugat usturoiul tocat marunt si patrunjelul verde.
Am pus capacul si am lasat vreo 10 minute sa se intrepatrunda aromele.
Mmm! Papilele mele gustative erau inebunite 😀


Am facut repede "un pui de mamaliga" - cum zice o buna prietena de-a mea 😋 si am mancat cu mare pofta 😍



Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- fulgii peperoncinii sunt optionali
- pipotele de curcan sunt o alta varianta - poate chiar mai buna...


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu