11 martie 2015

Paine simpla si foarte rapida

 

In urma cu ceva vreme, Mika nu a avut ce face si mi-a lansat cumva provocarea cu painea de aici...
Am sucit-o, am invartit-o... si pana la urma mi-am luat inima in dinti si am inceput sa transform unitatile de masura din reteta in gramele noastre (eu mi-am pus amprenta pe reteta rotunjind putin cantitatile).

Am folosit:

- 750 g faina tip 650
- 500 ml apa calduta 
- 1 lingurita zahar
- 1,5 lingurita sare
- 25 g drojdie proaspata
- 2 linguri ulei

Pentru framantarea aluatului am folosit masina de paine. Cand acesta a fost gata framantat si a inceput sa creasca, l-am scos pe masa de lucru


I-am dat forma


L-am transferat in forma de yena unde urma sa-l coc.


L-am crestat si l-am lasat sa creasca aproximativ 30 de minute, pana cand s-a incalzit cuptorul

Pentru ca nu am impartit aluatul in doua - am copt painea aproape 35 de minute.

In cuptor a crescut neasteptat de mult...




...iar miezul este pufos si fin. De coaja nu mai zic nimic ....





Am repetat reteta, dar de data asta am facut doua paini in tavile de cozonac. A iesit extraordinar de buna.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu