24 mai 2020

Ciurigi - minciunele - uscatele


Nu ca zic... dar vreau sa spun: ce-i aici este foarte bun!!!😍😍😍
Dupa mai multe peripetii cu acest aluat, in cele din urma am gasit reteta corecta (zic eu...) si care m-a uns pe suflet. Ii multumesc, si pe aceasta cale, verisoarei mele Tuța! 😍

Am folosit:

- 400 ml lapte caldut
- 4 oua intregi
- 850 g faina tip 000
- 40 g unt topit si racit
- 1 lingura zahar tos
- 1 plic zahar vanilinat
- coaja de lamaie
- 3 g drojdie instant
- 1 lingurita rasa bicarbonat de sodiu (aprox. 5 g)

Nu-i nimic complicat si mai ales daca aveti in dotare o masina de facut paine - totul merge de la sine pentru ca se pun toate ingredientele in cuva masinii de paine (prima data ingredientele lichide, sarea, zaharul, aromele, faina si la final drojdia si bicarbonatul de sodiu), setati programul pentru framantare (la masina mea este de 15 minute) si cam atat. Este adevarat ca untul topit l-am adaugat pe rand in timp ce ea framanta.  A rezultat un aluat usor lipicios, pe care l-am scos pe masa de lucru bine infainata, i-am dat forma rotunda si l-am pus intr-un bol incapator. L-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat sa creasca.




Dupa aproximativ 30 de minute aproape ca si-a dublat volumul


L-am scos pe blatul de lucru infainat generos si l-am intins cu mana si apoi cu sucitorul pana am obtinut o foaie cu grosimea cam de 1 cm.


Apoi l-am taiat fasii late cam de 3 cm. Din graba si nerabdare am taiat o parte din aceste fasii apoi in dreptunghiuri in loc sa le tai romburi, dar nu este o greseala capitala, mai ales in ceea ce priveste gustul 😛 Dupa aceia "mi-am revenit" si am taiat romburi, am crestat fiecare bucata in mijloc si am format minciunelele😇



Am pus la incins uleiul. Le-am copt in baie de ulei incins, dar atentie: incins nu ulei care fumega. Oricum dupa prima tura  am fost in masura sa reglez temperatura focului in functie de cum s-au copt primele.


Le-am copt pe ambele parti pana s-au rumenit frumos si initial le-am scos pe servetele absorbante, iar apoi le-am stivuit intr-un castron


Din cantitatile de mai sus au rezultat foarte multe bucati - mai mici si mai mari 😇

Imediat ce le-am terminat de copt le-am trecut prin zahar pudra amestecat cu zahar vanilinat




Acum eu spun ca se pregatesc usor si ca merita sa le acordam atentie. 
Despre gust....sunt fix asa cum mi le doream si CLAR nu as schimba nimic la aceasta reteta! 




Daca nu aveti masina de paine care sa va scuteasca de efortul de a framanata cu mana, atunci ouale trebuiesc batute putin cu sarea, zaharul si zaharul vanilinat. Apoi se adauga aromele si laptele. In cele din urma se adauga faina amestecata cu drojdia si bicarbonatul de sodiu. Se framanta adaugand unt pana devine un aluat neted. Apoi se lasa la crescut.... etc...

Daca v-a placut reteta sau dimpotriva, daca unele lucruri nu sunt clare, etc.... va invit sa lasati mai jos un comentariu. 


Nota personala:

- am constatat ca este important ca sa nu pun mult zahar in aluat. Acesta arde repede in baia de ulei, ele se innegresc si sunt nevoita sa le scot repede si sunt crude in mijloc.
- desigur focul trebuie sa fie rapid, dar nu atat de rapid incat sa le arda inainte de a fi coapte suficent

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu